Το μάθημα διαπραγματεύεται:
- α) Βασικές έννοιες και θεωρήσεις για τη Διά Βίου Μάθηση και την Εκπαίδευση ενηλίκων.
- β) Ιστορία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ελλάδα
- γ) Ευρωπαϊκή διάσταση της ΔΒΜ και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων - πολιτικές και προγράμματα
- δ) Βασικά βήματα σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων διά ζώσης και εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης.
- Διδάσκων/ουσα: Παυλή Κορρέ Μαρία
Το μάθημα διαπραγματεύεται:
- α) Βασικές έννοιες και θεωρήσεις για τη Διά Βίου Μάθηση και την Εκπαίδευση ενηλίκων.
- β) Ιστορία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ελλάδα
- γ) Ευρωπαϊκή διάσταση της ΔΒΜ και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων - πολιτικές και προγράμματα
- δ) Βασικά βήματα σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων διά ζώσης και εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης.
- Διδάσκων/ουσα: Παυλή Κορρέ Μαρία
Στόχος της ενότητας είναι να συμβάλει σε ένα καλύτερο και κοινωνικά δικαιότερο μέλλον για την εκπαίδευση. Για την εκπλήρωσή του παρέχονται στους/στις φοιτητές/τριες θεωρίες και εμπειρίες που θα τους/τις βοηθήσουν να κατανοήσουν την περιπλοκότητα των ζητημάτων της διοίκησης και της επίδρασής τους στην εκπαίδευση και οι οποίες είναι απαραίτητες για την επιτυχία των εκπαιδευτικών αλλαγών.
- Διδάσκων/ουσα: Ζάχος Δημήτριος
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΕΙ Η ΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Διδάσκων/ουσα: Βαμβακίδου Ιφιγένεια
- Διδάσκων/ουσα: Γρηγοριάδης Αθανάσιος
- Διδάσκων/ουσα: Ζάχος Δημήτριος
- Διδάσκων/ουσα: Κακανά Δόμνα
- Διδάσκων/ουσα: Κυρίδης Αργύριος
- Διδάσκων/ουσα: Μπιρμπίλη Μαρία
- Διδάσκων/ουσα: Παπανδρέου Μαρία
- Διδάσκων/ουσα: Παυλή Κορρέ Μαρία
- Διδάσκων/ουσα: Τουρτούρας Χρήστος
- Διδάσκων/ουσα: Τσιούμης Κωνσταντίνος
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου μαθήματος προσεγγίζονται σημαντικές διαστάσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής και των παραγόντων που τη διαμορφώνουν καθώς και διαστάσεις των εθνικών και των διεθνών πολιτικών για την εκπαίδευση με έμφαση στο ρόλο της ηγεσίας.
- Διδάσκων/ουσα: Βαμβακίδου Ιφιγένεια
- Διδάσκων/ουσα: Τσιούμης Κωνσταντίνος
Οι κλασσικές και σύγχρονες προσεγγίσεις στην Ηγεσία και στην Επιστημονική Διοίκηση της Εκπαίδευσης και ειδικότερα των εκπαιδευτικών οργανισμών, θα αποτελέσουν το θεωρητικό υπόβαθρο του μαθήματος. Αποτελέσματα ερευνητικών προσεγγίσεων σε ειδικά θέματα που σχετίζονται με όλες τις διαστάσεις της Ηγεσίας και των επιμέρους σχέσεών της με τους οργανωσιακούς θεσμούς, την οργανωσιακή κουλτούρα την οργανωσιακή ανάπτυξη, την ανάπτυξη και δυναμική των ομάδων, την υποκίνηση, την διοίκηση αλλαγών, την διαχείριση συγκρούσεων, κ.ά. θα παρουσιαστούν με σκοπό να εφοδιάσουν τους φοιτητές/τριες με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες για την άσκηση αποτελεσματικής ηγεσίας στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
- Διδάσκων/ουσα: Γκορέζης Παναγιώτης
- Διδάσκων/ουσα: Πετρίδου Ευγενία
Το μάθημα περιλαμβάνει μια σύντομη εισαγωγή στις επιστημολογικές προϋποθέσεις της επιστημονικής έρευνας. Στη συνέχεια αναπτύσσονται τα βασικά στοιχεία της ποσοτικής και της ποιοτικής έρευνας και των εργαλείων τους με έμφαση στις κοινωνικές επιστήμες και ειδικότερα στις επιστήμες της εκπαίδευσης. Παρουσιάζονται και αναλύονται οι τεχνικές της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής, ενώ οι φοιτητές ασκούνται στη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS. Το μάθημα περιλαμβάνει 39 ώρες δια ζώσης διδασκαλίας και εξ αποστάσεως ανατροφοδοτήσεις μέσω των εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας που παρέχονται από το ίδρυμα και το τμήμα. Οι θεματικές ενότητες που θα αναπτυχθούν είναι οι ακόλουθες: (α) Γενικά περί έρευνας – Επιστημολογικές προϋποθέσεις της έρευνας, (β) Εγκυρότητα, αξιοπιστία και ερευνητική δεοντολογία, (γ) Το Ερευνητικο σχέδιο (δ) Ερευνητικό ερώτημα – Υποθέσεις έρευνας, (ε) Τεκμηρίωση – Αναζήτηση πηγών, (στ)Δειγματοληψία- Μεταβλητές, (ζ) Ποσοτική έρευνα - Χρήση SPSS (Βασικές οδηγίες χρήσης), (η) Έρευνα επισκόπησης – Σχεδιασμός ερωτηματολογίου και ανάλυση των δεδομένων Περιγραφική και Επαγωγική Στατιστική, (θ) Ποιοτική Έρευνα, Ανάλυση περιεχομένου – Ανάλυση λόγου - Εθνογραφία - Ομάδες εστίασης - Μελέτη περίπτωσης - Έρευνα δράση - Θεμελιωμένη θεωρία.
- Διδάσκων/ουσα: Κυρίδης Αργύριος
- Διδάσκων/ουσα: Τουρτούρας Χρήστος
- Διδάσκων/ουσα: Κυρίδης Αργύριος
- Διδάσκων/ουσα: Κακανά Δόμνα
- Διδάσκων/ουσα: Παπανδρέου Μαρία
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εμπλουτιστούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες των φοιτητών στην εισαγωγή καινοτομιών σχετικά με τη βελτίωση της κοινωνικής οργάνωσης, του κοινωνικού κλίματος και της κουλτούρας της σχολικής μονάδας και της σχολικής τάξης. Να αποκτήσουν τις γνώσεις γύρω από το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων παρέμβασης σε επίπεδο σχολικών περιβαλλόντων. Επίσης να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε διεθνείς πρακτικές διαχείρισης της σχολικής μονάδας και συνεργασίας/ανοιχτότητας σχολείου και κοινότητας.
Το μάθημα περιλαμβάνει 39 ώρες δια ζώσης διδασκαλίας και εξ αποστάσεως ανατροφοδοτήσεις μέσω των εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας που παρέχονται από το ίδρυμα και το τμήμα. Οι θεματικές ενότητες που θα αναπτυχθούν είναι οι ακόλουθες: (α) Σχολική βελτίωση και σχολική αποτελεσματικότητα, (β) Μεθοδολογία προσωπικής βελτίωσης, (γ) Θεωρία της αλλαγής, (δ) Διαπροσωπική επικοινωνία και ηγεσία, (ε) Εμπλουτισμός κουλτούρας και κλίματος σχολικής μονάδας, (στ) Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων σε σχολικά περιβάλλοντα, (ζ) Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων σε σχολικά περιβάλλοντα.
- Διδάσκων/ουσα: Γρηγοριάδης Αθανάσιος