Σύντομη περιγραφή μαθήματος: Θεωρία και πρακτική εφαρμογή σχεδίασης εύχρηστων διεπαφών ανθρώπου - μηχανής. Ανθρωποκεντρική σχεδίαση και αξιολόγηση ευχρηστίας διεπαφών. Τύποι διεπαφών και αρχές οπτικής σχεδίασης. Νέες τεχνολογίες αλληλεπίδρασης ανθρώπου - υπολογιστή.

Σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική εξέταση και κριτική ανάλυση ζητημάτων που αναφέρονται σε κύριες σχολές - παραδείγματα θεωρίας και πράξης της επιστήμης της Παιδαγωγικής και η πρακτική κατανόηση της αξιοποίησης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στο πλαίσιο αυτών των παιδαγωγικών παραδειγμάτων με έμφαση στην ακαδημαϊκή – τεχνοκρατική οπτική. 

Εισαγωγικές Γραπτές εξετάσεις για το ΔΠΜΣ "Τεχνολογιες Μάθησης-Επιστήμες της Αγωγής"

Το μάθημα περιλαμβάνει μια σύντομη εισαγωγή στις επιστημολογικές προϋποθέσεις της επιστημονικής έρευνας. Στη συνέχεια αναπτύσσονται τα βασικά στοιχεία της ποσοτικής και της ποιοτικής έρευνας και των εργαλείων τους με έμφαση στις κοινωνικές επιστήμες και ειδικότερα στις επιστήμες της εκπαίδευσης. Παρουσιάζονται και αναλύονται οι τεχνικές της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής, ενώ οι φοιτητές ασκούνται στη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS. Το μάθημα περιλαμβάνει 39 ώρες δια ζώσης διδασκαλίας και εξ αποστάσεως ανατροφοδοτήσεις μέσω των εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας που παρέχονται από το ίδρυμα και το τμήμα. Οι θεματικές ενότητες που θα αναπτυχθούν είναι οι ακόλουθες: (α) Γενικά περί έρευνας – Επιστημολογικές προϋποθέσεις της έρευνας, (β) Εγκυρότητα, αξιοπιστία και ερευνητική δεοντολογία, (γ) Το Ερευνητικό σχέδιο (δ) Ερευνητικό ερώτημα – Υποθέσεις έρευνας, (ε) Τεκμηρίωση – Αναζήτηση πηγών, (στ)Δειγματοληψία- Μεταβλητές, (ζ) Ποσοτική έρευνα - Χρήση SPSS (Βασικές οδηγίες χρήσης), (η) Έρευνα επισκόπησης – Σχεδιασμός ερωτηματολογίου και ανάλυση των δεδομένων Περιγραφική και Επαγωγική Στατιστική.

Οι φοιτητές αναμένεται στα πλαίσια του μαθήματος:

  • να κατανοήσουν θέματα που σχετίζονται με τη σχεδίαση, τη δημιουργία, την αξιολόγηση και τη διδακτική αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων.
  • να σχεδιάζουν, δημιουργούν και αξιολογούν εκπαιδευτικά σενάρια που αξιοποιούν μαθησιακά αντικείμενα.
  • να προτείνουν/συντάσσουν σχέδια εκπαιδευτικής έρευνας σχετικά με τη σχεδίαση, χρήση και αξιολόγηση μαθησιακών αντικειμένων.