Στο πλαίσιο των βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων για τον 21ο αιώνα η γνώση χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών αποτελεί απαραίτητο στοιχείο. Μέσω του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι αρχικά θα εξοικειωθούν με τη βασική χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του λειτουργικού συστήματος Windows καθώς και με τη χρήση του διαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών, την επικοινωνία και την οργάνωση της εργασίας. Τέλος θα εξοικειωθούν με την επεξεργασία ψηφιακών κειμένων μέσω εφαρμογής επεξεργαστή κειμένου καθώς και με την αξιοποίηση ηλεκτρονικών υπολογιστικών φύλλων.

Στο πλαίσιο των βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων για τον 21ο αιώνα η γνώση χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών αποτελεί απαραίτητο στοιχείο. Μέσω του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι αρχικά θα εξοικειωθούν με τη βασική χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του λειτουργικού συστήματος Windows καθώς και με τη χρήση του διαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών, την επικοινωνία και την οργάνωση της εργασίας. Τέλος θα εξοικειωθούν με την επεξεργασία ψηφιακών κειμένων μέσω εφαρμογής επεξεργαστή κειμένου καθώς και με την αξιοποίηση ηλεκτρονικών υπολογιστικών φύλλων.

Η ανάγκη για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερα εργασία και συνεργασία εξ αποστάσεως και μέσω του διαδικτύου έγινε ιδιαίτερα εμφανής κατά την περίοδο της καραντίνας λόγω του Covid-19, ενώ και μετά από τον έλεγχο της πανδημίας έχει αυξηθεί το ποσοστό των εργαζόμενων, οι οποίοι εργάζονται από απόσταση. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο αρχικά να εισάγει τους εκπαιδευόμενους στη χρήση του διαδικτύου και στη χρήση βασικών δυνατοτήτων και εφαρμογών τους. Κατόπιν εστιάζει στην παρουσίαση και στην εκμάθηση θεωρητικών ζητημάτων και εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της αποδοτικότητας της εργασίας και της συνεργασίας στο διαδίκτυο και της παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου με τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων που θέλουν επιμορφωθούν στο επιστημονικό πεδίο της εκπαίδευσης μαθητών και μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες και θέλουν να αποκτήσουν δεξιότητες σε σχέση με την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων στο πλαίσιο της διαθεματικής εφαρμογής σωματικών δραστηριοτήτων ώστε να ανταποκριθούν με επιτυχία στην διδασκαλία μαθητών και μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες. Το πρόγραμμα αποτελείται από τις παρακάτω θεματικές ενότητες: 1 Εισαγωγή στην εκπαίδευση μαθητών μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες: θεωρητικό Πλαίσιο και βασικές αρχές. 2 Διερεύνηση αναγκών σχεδιασμός και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος. 3 Εκπαιδευτικές μέθοδοι και τεχνικές. Το εκπαιδευτικό υλικό που διδάσκεται εξ ολοκλήρου από απόσταση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτική εφαρμογή, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν και να σχεδιάζουν ολοκληρωμένες ψηφιακές στρατηγικές στο πλαίσιο των ακαδημαϊκών μαθημάτων.

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις νέες μεθόδους έρευνας των κοινωνικών μαθημάτων, συγκεκριμένα τη μέθοδο project, την έρευνα πράξης, την έρευνα σεναρίων, καθώς και να εντάξουν την δειγματοληπτική έρευνα και την προσέγγιση “ομάδα παρατήρησης” (focus group) στην διδακτική πράξη. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα κληθούν να σχεδιάσουν, να υλοποιήσουν και να παρουσιάσουν μια έρευνα για την επίδραση του κοινωνικού υποβάθρου των γονέων και της περιοχής στις σχολικές επιδόσεις των μαθητών, επιλέγοντας ερευνητική μέθοδο. Σκοπός του μαθήματος είναι να καλύψει ένα κενό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με σύνθεση θεωρητικής κατάρτισης και αυτενέργειας των συμμετεχόντων, ώστε να παραχθούν πρωτότυπα ερευνητικά δεδομένα. Θα αξιοποιηθούν και θα διδαχθούν σύγχρονες μέθοδοι ερευνητικής διαδικασίας ενώ οι εκπαιδευόμενοι θα συμμετέχουν ενεργά παράγοντας με τη σειρά τους ερευνητικά αποτελέσματα.

Η ανάγκη για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερα εργασία και συνεργασία εξ αποστάσεως και μέσω του διαδικτύου έγινε ιδιαίτερα εμφανής κατά την περίοδο της καραντίνας λόγω του Covid-19, ενώ και μετά από τον έλεγχο της πανδημίας έχει αυξηθεί το ποσοστό των εργαζόμενων, οι οποίοι εργάζονται από απόσταση. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο αρχικά να εισάγει τους εκπαιδευόμενους στη χρήση του διαδικτύου και στη χρήση βασικών δυνατοτήτων και εφαρμογών τους. Κατόπιν εστιάζει στην παρουσίαση και στην εκμάθηση θεωρητικών ζητημάτων και εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της αποδοτικότητας της εργασίας και της συνεργασίας στο διαδίκτυο και της παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου με τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών.

Στο σύγχρονο απαιτητικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον απαιτείται από το σύνολο των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία η κατοχή σύνθετων γνώσεων και δεξιοτήτων πάνω σε καινοτόμες εφαρμογές και εργαλεία, προκειμένου να εξελιχθούν και να ανταπεξέλθουν επιστημονικά και επαγγελματικά στις απαιτήσεις και τα νέα δεδομένα, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, την ανάγκη χρήσης και αξιοποίησης εναλλακτικών και καινοτόμων μορφών και εργαλείων εκπαίδευσης. Δυστυχώς, όμως, η εκπαιδευτική κοινότητα, στην συντριπτική της πλειοψηφία, δεν κατείχε (κυρίως λόγω αδυναμίας πρόσβασης σε επιμορφωτικές διαδικασίες της συγκεκριμένης θεματικής) τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την εφαρμογή (και μάλιστα σε τόσο σύντομο και πιεστικό χρονικό διάστημα) των καινοτομιών αυτών. Έτσι, παρουσιάστηκε επιτακτικά η ανάγκη δημιουργίας επιμορφωτικών δράσεων εστιασμένων ακριβώς σε αυτό το νέο, ψηφιακά μετεξελισσόμενο διδακτικό περιβάλλον. Το πρόγραμμά μας, βάσει των παραπάνω και ταυτόχρονα ενστερνιζόμενο την δυναμική πορεία που πυροδότησε η περίοδος της πανδημίας, φιλοδοξεί να καταστήσει τους επιμορφούμενους ικανούς να εφαρμόσουν στην πράξη καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές με χρήση σύγχρονων ψηφιακών μέσων και εργαλείων. Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε άτομα τα οποία φιλοδοξούν να εργαστούν στον χώρο της εκπαίδευσης (ιδιωτικής ή δημόσιας) αλλά και σε όλους όσους επιθυμούν να εμβαθύνουν σε ζητήματα χρήσης και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον απαιτεί από το σύνολο των εμπλεκομένων κατοχή σύνθετων γνώσεων και δεξιοτήτων πάνω σε καινοτόμες εφαρμογές και εργαλεία προκειμένου να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις και ανάγκες του σύγχρονου και δυναμικά εξελισσόμενου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, το πρόγραμμα φιλοδοξεί να παράσχει την απαραίτητη, βασική εργαλειοθήκη στα άτομα εκείνα τα οποία θα κληθούν να εφαρμόσουν στην πράξη καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές.

Στόχος του προγράμματος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευομένων στο αντικείμενο των Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS) καλύπτοντας το όσο το δυνατόν πληρέστερα, κάνοντας χρήση εφαρμογ ών ελεύθερου λογισμικού, έτσι ώστε να έχουν ένα ισχυρό εφόδιο γνώσης στην αγορά εργασίας.

Η γλώσσα R αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο διαχείρισης και ανάλυσης δεδομένων. Το πρόγραμμα αυτό παρέχει τη δυνατότητα στους επιμορφούμενους να αποκτήσουν γνώσεις χρήσης της γλώσσας ξεκινώντας από τα βασικά χαρακτηριστικά της και φτάνοντας σε ένα πολύ καλό επίπεδο επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων. Αρχικά, αναλύονται οι βασικές δομές, βιβλιοθήκες και εντολές και στη συνέχεια μαθαίνουν πως να εισάγουν, να διαχειρίζονται και να οπτικοποιούν δεδομένα. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων και η μεθοδολογία μιας έρευνας αποτελούν βασικά κεφάλαια του προγράμματος, μέσα από τα οποία ο επιμορφούμενος θα μπορέσει να αναπτύξει άποψη για πρακτικά προβλήματα ανάλυσης δεδομένων. Σκοπός του νέου προγράμματος είναι να προσφέρει την ευκαιρία στους υποψήφιους, από το μηδέν ενώ δεν έχουν καμία εμπειρία στην γλώσσα R, να εξοικειωθούν με το περιβάλλον της και να εκπαιδευτούν να δίνουν απαντήσεις σε επιστημονικά προβλήματα στις σπουδές αλλά και σε ερευνητικές δραστηριότητες κάθε είδους.

Εκπαίδευση στη χρήση καινοτόμων/ψηφιακών τεχνολογιών για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της καθημερινότητας ευάλωτων πληθυσμών και ατόμων με επίκτητες και αναπτυξιακές διαταραχές. Πρόγραμμα επιμόρφωσης ανέργων σε συνεργασία με Δ.ΥΠ.Α. και ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.  Α.Π.Θ.

Συνδυάζει τη θεωρία και την πράξη, δίνοντας έμφαση σε τεχνικές έρευνας και στην παρουσίαση αποτελεσμάτων . Επίσης οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν σε πραγματικές συνθήκες με όλα τα στάδια της ερευνητικής διαδικασίας παράγοντας στο τέλος επιστημονική μελέτη η οποία θα αποτελέσει και κριτήριο αξιολόγησης τους. Η προσέγγιση αυτή, επιπλέον, δίνει την δυνατότητα στον συμμετέχοντα να σχεδιάζει έρευνες, να αναλύει και να παρουσιάζει αποτελέσματα.