Το μάθημα σχεδιάστηκε με στόχο την παροχή γνώσεων ως προς την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία στον χορό, καθώς επίσης και την εφαρμογή εξατομικευμένων και ομαδικών προγραμμάτων χορού σε άτομα με αναπηρία. Περιλαμβάνει μεθόδους ανάπτυξης του ενυπάρχοντος πρωταρχικού ρυθμού, χρησιμοποιώντας ως εργαλεία εσωτερικούς ρυθμούς όπως αυτόν της αναπνοής και των καρδιακών παλμών, συνδέοντάς τους με εξωτερικά ρυθμικά ερεθίσματα και μουσικές φόρμες. Εστιάζει επίσης στην εκμάθηση διαφορετικών τρόπων προσέγγισης και διδασκαλίας, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες, τις εξατομικευμένες ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες κάθε ατόμου με στόχο την ανάπτυξη των χορευτικών δεξιοτήτων και δια μέσου αυτών, την ολόπλευρη ανάπτυξη του δυναμικού των ατόμων με αναπηρία.

Το μάθημα Σκηνοθεσία-Χορογραφία, αποτελεί ένα σεμινάριο μικρής διάρκειας που επικεντρώνεται σε δύο βασικές υποχρεώσεις του σκηνοθέτη/χορογράφου: 1) να αντιληφθεί τις σκηνικές απαιτήσεις του προς παράσταση έργου και 2) με αφετηρία αυτή την κατανόηση να επιλέξει και να διευθύνει τους ηθοποιούς/χορευτές του με τρόπο ώστε και να διασωθεί η αρχική «ανάγνωση» του κειμένου και να δοθεί το απαραίτητο περιθώριο στους ηθοποιούς/χορευτές για μια προσωπική ερμηνεία. Οι συμμετέχοντες θα αναλάβουν να σκηνοθετήσουν/χορογραφήσουν μια θεατρική/χορευτική σκηνή, την ίδια για όλους, αφού πρώτα την αναλύσουν διεξοδικά μέσα στην τάξη. Θα την παρουσιάσουν και θα δεχθούν παρατηρήσεις από τον καθηγητή και τους συμφοιτητές τους. Λαμβάνοντας υπόψη τους αυτές τις παρατηρήσεις, θα την δουλέψουν εκ νέου και θα την παρουσιάσουν πάλι στην τελευταία συνάντηση της ομάδας.

Το μάθημα αποτελεί μια προσέγγιση εφαρμογής των αρχών του μάνατζμεντ, του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων στους πολιτιστικούς, αθλητικούς οργανισμούς και στις σχολές χορού. Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές έννοιες της οργάνωσης και διοίκησης των οργανισμών αυτών, τη σύνδεση της έννοιας των ν υπηρεσιών και προϊόντων που προσφέρουν με τους εκάστοτε στόχους του οργανισμού και το αντίστοιχο επιχειρησιακό / οικονομικό περιβάλλον, για την αποτελεσματική διαχείριση του. Επίσης αναφέρεται σε έννοιες των μεθοδολογιών για τη σωστή διαχείριση των πηγών του. Τέλος, στόχος του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της σωστής διαχείρισης των πολιτιστικών/αθλητικών δεξιοτήτων και της μετεξέλιξης της οργάνωσης, διοίκησης και διαχείρισης των οργανισμών αυτών σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο / επάγγελμα.

Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να αποκομίσουν εξιδεικευμένες γνώσεις της τεχνικής των ασκήσεων του σώματος και υψηλό βαθμό αισθητικής, ώστε να είναι ικανοί να εξερευνήσουν, να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν σύγχρονους τρόπους δόμησης αγωνιστικών συνθέσεων. Μέσα από τους καινούργιους και πρωτότυπους τρόπους σύνδεσης των ασκήσεων του σώματος, θα έχουν τα εφόδια να δημιουργήσουν συνθέσεις-χορογραφίες όχι μόνο αποδεκτές αλλά και πετυχημένες. Η πρωτοτυπία των ασκήσεων και των χορογραφιών προωθούν την ανάπτυξη των αθλημάτων της γυμναστικής.

Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει γνώσεις για τον ρόλο της διατροφής στην προάσπιση της υγείας, στη σύσταση σώματος και στην αύξηση της απόδοσης στον χορό. Θα εξεταστούν οι βασικές αρχές υγιεινής διατροφής και διατροφικοί χειρισμοί για αύξηση της απόδοσης στον χορό. Επίσης, θα αναπτυχθούν τρόποι διαχείρισης του βάρους και της σύστασης σώματος, καθώς και ανάλυσης της διατροφής.

Το μάθημα «Χορολογία-Εθνοχορολογία» αφορά στον προσδιορισμό της έννοιας και του περιεχομένου της Χορολογίας ως επιστήμης σπουδών στον χορό μέσα από την παρουσίαση των προσεγγίσεων έρευνας και μελέτης του χορού ως βιολογικού και κοινωνικο-πολιτισμικού φαινόμενου, ως χορευτικής πράξης, διαδικασία και γεγονότος από κριτική σκοπιά και μέσα από τις σύγχρονες τάσεις έρευνας και μελέτης. Επιπρόσθετα, το μάθημα στοχεύει την ανάπτυξη της αναλυτικής σκέψης, της κριτικής ικανότητας και της ευχέρειας στην αντιμετώπιση θεμάτων που σχετίζονται με τη μελέτη και έρευνα του χορού στο πλαίσιο της Εθνοχορολογίας και συγκεκριμένα στην ανάλυση των μεθόδων και των τεχνικών της επιτόπιας έρευνας στον χορό, καθώς και την παρουσίαση εθνογραφικών μελετών του ελληνικού παραδοσιακού χορού και την άσκηση διεξαγωγής επιτόπιας έρευνας.

Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάλυση της ισχυρής παρουσίας του χορού και της εξέλιξής του σε υψηλή πολιτιστική μορφή. Συγκεκριμένα γίνεται ανάλυση του αντικειμένου του χορού και της εξέλιξή του από τους πρωτόγονους πολιτισμούς έως και τη σύγχρονη εποχή, με αναφορές σε όλες τις μορφές χορού καθώς και στο ρόλο τους στην κοινωνία.

Το μάθημα αναφέρεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις του χορού στην εκπαίδευση

Το μάθημα της Δημιουργικότητας και του αυτοσχεδιασμού στο χορό αφορά τον εννιολογικό προσδιορισμό και το περιεχόμενό του, το οποίο συνδέεται με την καινοτομία και την ικανότητα του ατόμου να παρα΄γει νέες ή πρωτότυπες ιδέες. Ο αυτοσχεδιασμός, ως μια εκπαιδευτική διαδικασία απαιτεί αισθήσεις και σώμα σε εγρήγορση, ετοιμότητα για δράση, κριτική σκέψη, υπέρβαση εμποδίων, διάθεση για εξερεύνηση και πειραματισμό, με σεβασμό στην επιστημονική προσέγγιση. Η δημιουργικότητα είναι αναπόσπαστο μέρος των καθημερινών μας ενεργειών και παραγόμενων, που άλλοτε βοηθά στην εύρεση λύσης σε αυθεντικές προβληματικές καταστάσεις και άλλοτε αποτελεί μέσο για την έκφραση συναισθημάτων και σκέψεων.

Στο μάθημα αυτό θα επιχειρηθεί η εννοιολογική επισκόπησή της τέχνης του χορού – τέχνη η οποία συνδέεται άμεσα με τις απαρχές της θεατρικής πράξης – με αναφορές και χορογραφικά παραδείγματα που αφορούν στην ιστορική της εξέλιξη από αναπαραστική μορφή έκφρασης σε σύγχρονη παραστασιακή πρακτική, στο εκάστοτε κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο που αυτά τα έργα δημιουργήθηκαν. Ανάλυση γίνεται στις έννοιες: σύνθεση, ερμηνεία, πρόσληψη παράστασης, καθώς και στις ερευνητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις του χορού. Μέσα από αυτή τη διαλεκτική θεωρητική τοποθέτηση δίνεται έμφαση στην ενσώματη γνώση και τον ρόλο της στις σπουδές χορού, όπου διασταυρώνονται οι διεπιστημονικές θεωρήσεις της τέχνης. H ολιστική προσέγγιση του χορού προϋποθέτει την συνειδητοποίηση του φαινομένου της βιωμένης εμπειρίας μέσω του ζωντανού σώματος το οποίο υπάρχει και ενεργεί ως τόπος καταγραφής της ζωής και της τέχνης.

Το μάθημα «Σημειογραφία και Μορφολογία του Χορού» αφορά: α) στη εισαγωγή στη γραφή του χορού με έμφαση στο σημειογραφικό σύστημα του Laban (Labanotation) το οποίο καταγράφει οποιαδήποτε μορφή κίνησης σε συνάρτηση με τον χώρο και τον χρόνο, και β) στην ανάλυση της μορφής του χορού με τη δομικο-μορφολογική και τυπολογική μέθοδο, η οποία προσεγγίζει το πρόβλημα της ανάλυσης της μορφής του χορού βάσει των εννοιών της δομής και της μορφής, μαζί με τη δομή της μουσικής συνοδείας και τα άλλα συστατικά στοιχεία του χορού, παρέχοντας έτσι μια «γραμματική» του χορού.

Το μάθημα «Μέθοδοι Έρευνας και Ανάλυση Δεδομένων» αφορά τις μεθόδους έρευνας, τις στρατηγικές συλλογής πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων καθώς και τις τεχνικές στατιστικών αναλύσεων ως πεδίο επιστήμης στον χορό και την αναψυχή. Οι θεματικές ενότητες που θα παρουσιαστούν, θα περιλαμβάνουν τις βασικές αρχές αλλά και τις σύγχρονες τάσεις της μεθοδολογίας στην ερευνητική διαδικασία, μέσα από την κριτική σκοπιά των ακαδημαϊκών δοκιμίων. Επίσης, το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη της αιτιολογημένης και δημιουργικής σκέψης, στην ενίσχυση της κριτικής ικανότητας και στην βελτίωση της διαδικασίας λήψης απόφασης σε θέματα που σχετίζονται με την έρευνα στο πεδίο της αναψυχής.