Οι φοιτητές/-τριες εξοικειώνονται με τη μεθοδολογία της σλαβολογικής έρευνας και τις ειδικές της απαιτήσεις και ενημερώνονται βιβλιογραφικά. Επίσης εισάγονται στην επιστημονική τεχνογραφία και ενημερώνονται για τη μέθοδο συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας αλλά και για τα μέσα που μπορούν να αξιοποιήσουν για την επιτυχή ολοκλήρωσή της (πηγές, βιβλιογραφίες, εγκυκλοπαίδειες, ψηφιακές συλλογές κ.α.).

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες του Β΄ Εξαμήνου ενημερώνονται και εξοικειώνονται με όλες της νεότερες πολιτικές και εκκλησιαστικές εξελίξεις οι οποίες κατά τη νεότερη εποχή και μέχρι σήμερα διαμόρφωσαν τον σύγχρονο σλαβικό κόσμο. Ειδικότερα μελετώνται τα γεγονότα εκείνα που σφράγισαν και διαμόρφωσαν τον σύγχρονο πολιτικό και εκκλησιαστικό του βίο και αξιολογείται η σημασία τους για τη διαμόρφωση του σλαβικού κόσμου.

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες του Β΄ Εξαμήνου γνωρίζουν τη σημασία και την επίδραση που άσκησαν στον σλαβικό κόσμο κινήματα και ρεύματα - θρησκευτικά και θύραθεν - από τους μέσους χρόνους και μέχρι τη νεότερη και τη σύγχρονη εποχή. Τα κινήματα αυτά κατά τους μέσους χρόνους συνέβαλαν στη διαμόρφωση της ταυτότητας του σλαβικού κόσμου και στην οργανική του ένταξη στην ευρωπαϊκή ταυτότητα. Κατά τους νεότερους χρόνους συνέβαλαν στη διαμόρφωση της σύγχρονης ευρωπαϊκής ταυτότητας, καθώς αναπόσπαστο τμήμα της αποτελεί ο σλαβικός κόσμος, ο οποίος καταλαμβάνει τα ανατολικά και νοτιοανατολικά της εδάφη.

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες του Β΄ Εξαμήνου μελετούν διάφορες πτυχές του πολιτισμού του σλαβικού κόσμου και ιδιαίτερα της τέχνης (εκκλησιαστικής και κοσμικής), οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά στη διαμόρφωση της ταυτότητάς τους στο πέρασμα των αιώνων και της αισθητικής τους αντίληψης μέχρι σήμερα.

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες του Α΄ Εξαμήνου έρχονται σε επαφή και γνωρίζουν διάφορες πτυχές της γραμματείας του σλαβικού κόσμου ξεκινώντας από την περίοδο του εκχριστιανισμού του και φτάνοντας μέχρι τους νεότερους χρόνους. Οι φοιτητές/τριες εξοικειώνονται με την ιστορική πορεία και τους σημαντικότερους σταθμούς της γραμματείας του σλαβικού κόσμου κατά τη μακραίωνη διαδρομή του από τους μέσους μέχρι και τους νεότερους χρόνους. Παράλληλα ενημερώνονται για την εξέλιξη της γλώσσας από την παλαιοσλαβική κοινή μέχρι τη διαμόρφωση των σύγχρονων σλαβικών γλωσσών, τις σχέσεις τους και τα ειδικά τους χαρακτηριστικά.

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες του Α΄ Εξαμήνου έρχονται σε επαφή με διάφορες πτυχές της ιστορίας του σλαβικού κόσμου από την περίοδο της οριστικής του εγκατάστασης στον ευρωπαϊκό χώρο και μέχρι τις ημέρες μας. Πιο συγκεκριμένα μελετώνται οι πιο σημαντικές στιγμές της μακραίωνης ιστορικής διαδρομής του σλαβικού κόσμου όπως η έξοδος των σλαβικών φύλων από την αρχική τους κοιτίδα και η εξάπλωσή του στον ευρωπαϊκό χώρο, η ίδρυση των πρώτων μεσαιωνικών σλαβικών κρατών και ο εκχριστιανισμός τους, η πολιτική τους εξέλιξη στο πέρασμα των αιώνων, η εμφάνιση των σύγχρονων σλαβικών εθνικών κρατών, ο σύγχρονος σλαβικός κόσμος κ.α. Παράλληλα σε πολλές από τις παραπάνω πτυχές της ιστορίας του σλαβικού κόσμου είναι καθοριστική η παρουσία και του ελληνισμού, ο οποίος διά μέσω του πνευματικού του εκτοπίσματος αλλά και του διευρυμένου πολιτικού και διπλωματικού ρόλου - ιδιαίτερα σε παλαιότερες ιστορικές περιόδους είχε καθοριστικό ρόλο. Αυτός ο ρόλος του ελληνικού κόσμου και οι διαχρονικές του σχέσεις με τους Σλάβους συνεξετάζονται και μελετώνται επίσης στο πλαίσιο του μαθήματος.

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες του Α΄ Εξαμήνου εισάγονται στην επιστήμη της Σλαβολογίας και εξοικειώνονται με την ερευνητική της μεθοδολογία, καθώς και με τη μεθοδολογία της συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της παρακολούθησης του Π.Μ.Σ. Ειδικότερα οι φοιτητές/τριες ενημερώνονται για την ιστορία και την εξέλιξη της Σλαβολογίας από τις απαρχές της μέχρι και σήμερα, καθώς και για τους επιμέρους κλάδους της, τα επιτεύγματά της ανά κλάδο και για την πορεία και την εξέλιξη της στον ελληνικό ακαδημαϊκό χώρο. Παράλληλα εισάγονται και εξοικειώνονται με τη μεθοδολογία της σλαβολογικής έρευνας και τις ειδικές της απαιτήσεις και ενημερώνονται βιβλιογραφικά. Τέλος, εισάγονται και στην επιστημονική τεχνογραφία και ενημερώνονται για τη μέθοδο συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας αλλά και για τα μέσα που μπορούν να αξιοποιήσουν για την επιτυχή ολοκλήρωσή της (πηγές, βιβλιογραφίες, εγκυκλοπαιδείες, ψηφιακές συλλογές κ.α.)