Το παρόν σεμινάριο έχει τριμερή άρθρωση. Στο πρώτο μέρος του, παρουσιάζονται οι γραφές του εγώ» που κατέκλυσαν τον 19ο και τον 20ό αιώνα, μετά την έκρηξη του εγωτικού» ρομαντισμού, στην Ελλάδα και (επιλεκτικά) στην Ευρώπη. Θα μιλήσουμε για το ημερολόγιο, την επιστολή, την αυτοβιογραφία ως διαφορετικούς κειμενικούς τρόπους κατασκευής του εγώ», ενώ θα δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση και στο είδος της ποίησης που αποκαλούμε δραματικό μονόλογο», αναφερόμενοι σε ενδεικτικά νεοελληνικά (Ρίτσος) κι ορισμένα ευρωπαϊκά (Browning) παραδείγματα. Στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου, θα αναφερθούμε στις μνημονικές αφηγήσεις κοσμοϊστορικών γεγονότων του 20ου αιώνα, όπως αυτές δίνονται από τη σκοπιά των αυτοπτών μαρτύρων και θα συλλογιστούμε το εγώ» ως μνημονική κατασκευή στη διάδρασή του με τη δημόσια ιστορία της εποχής παραγωγής τους. Εδώ, θα δώσουμε έμφαση στις μνημονικές αφηγήσεις από τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922, όπως απόκεινται στο μεγάλο αρχείο προφορικής ιστορίας» του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών. Στο τρίτο μέρος του, θα μιλήσουμε για τη δυνατότ! ητα να κατασκευάσουμε τη δική μας αφήγηση του εγώ», το δικό μας πραγματικό ή μυθοπλαστικό εγώ», αναφερόμενοι σε κομβικά γεγονότα της δικής μας ζήσης, με την αρωγή των τεχνικών της δημιουργικής γραφής. Στόχος του σεμιναρίου να κατανοήσουμε την τεράστια επικράτεια που καταλαμβάνει στην νεοελληνική, αλλά και την ευρωπαϊκή, γραμματεία της νεωτερικότητας ο κειμενικός τόπος του εγώ», ο κειμενικός τόπος του εαυτού»

Σύντομη περιγραφή μαθήματος: Η συγκεκριμένη προπτυχιακή παράδοση έχει εποπτικό χαρακτήρα. Στόχος της να παρουσιάσει έξι μεγάλα μυθιστορήματα του 20ού αιώνα από τις βασικές χώρες της Ευρώπης, και να  στοχαστεί πάνω στο τεχνοτροπικό και θεματικό στίγμα τους. Ποιες οι καινοτομίες που έφερε ο μοντερνισμός στο ευρωπαϊκό μυθιστόρημα του 20ού αιώνα; Σε ποια εμβληματικά κείμενα τις εντοπίζουμε; Τέλος, πώς υποδέχεται η Ελλάδα το ευρωπαϊκό μυθιστόρημα του 20ού αι. και ποιο το ένα και μοναδικό νεοελληνικό έργο που πρέπει να συμπεριλάβουμε σε αυτή τη συναγωγή, ως σύνοψη της ελληνικής περίπτωσης; Το μάθημα συνιστά ελεύθερη επιλογή, ανοικτή σε όλες τις κατευθύνσεις. Εξετάζεται με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, και μικρή προσθετική εργασία –που εκπονείται στη διάρκειά του, προαιρετικά.

Πρόκειται για καθαρά ερευνητικό σεμινάριο. Στόχος η μελέτη της θεατρικής ζωής στη μεσοπολεμική Ελλάδα στις διάφορες πτυχές της: τα θεατρικά κτίρια και η οργάνωση των επαγγελματικών θιάσων, το αθηναϊκό, το συνοικιακό και το επαρχιακό θέατρο, η ξένη και η πρωτότυπη δραματουργία, το μουσικό θέατρο, τα λαϊκά θεάματα, οι καλλιτέχνες της σκηνής (ηθοποιοί, οι χορευτές, οι σκηνοθέτες, ο σκηνογράφοι κ.λπ.), η σκηνική ερμηνεία των κλασικών συγγραφέων (αρχαιοελληνικό δράμα, Σαίξπηρ, Μολιέρος κ.λπ.). Τέλος, θα επιχειρηθεί ο σχολιασμός των θεατρικών εξελίξεων σε συνάρτηση με τις ευρύτερες πολιτικές, κοινωνικές και ιδεολογικές ανακατατάξεις που ακολούθησαν το 1922.

Στο μάθημα Γαλλικά ΙΙ διδάσκονται βασικές γλωσσικές γνώσεις ( επίπεδο Α1-Α2) και γίνεται μια γνωριμία με το γαλλόφωνο πολιτισμό

Στο σεμινάριο θα ασχοληθούμε με πέντε συγγραφείς που σχετίζονται με το Θέατρο του Παραλόγου, τόσο εμβληματικές μορφές του «κινήματος», όσο και πολύ σπουδαίους επιγόνους τους. Θα εστιάσουμε σε επτά έργα με τη βοήθεια της σύγχρονης αγγλόφωνης αρθρογραφίας, όπου τα έργα μελετώνται υπό το πρίσμα σύγχρονων επιστημολογικών ζητούμενων. Η μελέτη των έργων θα γίνει ανά συγγραφέα, με χρονολογική σειρά συγγραφής και αντίστοιχα οι παρουσιάσεις θα ακολουθούν τη χρονολογική σειρά των έργων. Η βιβλιογραφία που θα χρησιμοποιηθεί είναι εν μέρει ελληνική και κυρίως αγγλική.

Το μάθημα εστιάζει σε κομβικές θεωρίες που απασχόλησαν το θέατρο από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας. Θα ασχοληθούμε με κείμενα που αποτυπώνουν προβληματισμούς ως προς τη σχέση του θεάτρου με τη διαπολιτισμικότητα, το πολιτικό θέατρο, καθώς το ρόλο του δραματουργού, του ηθοποιού και του σκηνοθέτη στη διαμόρφωση μιας νέας θεατρικής αισθητικής.

Το μάθημα αφορά στις έμφυλες ταυτότητες όπως αυτές επιτελούνται και αναπαράγονται στη σύγχρονη παγκόσμια σκηνή. Θα μελετηθούν θεατρικά κείμενα και παραστάσεις με άξονα θεματικές όπως το φύλο και η σεξουαλικότητα, η αποδόμηση του κανόνα και η επισφαλής αρρενωπότητα υπό το πρίσμα φεμινιστικής και queer θεωρίας. Θα δοθεί ελληνική και ξένη βιβλιογραφία.

Ανάλυση και ερμηνεία του Οιδίποδα Τυράννου του Σοφοκλή και της πρόσληψής του. Ζητήματα ορισμού, περιγραφής και εφαρμογών του τελετουργικού θεάτρου. 

Το ιστορικό πλαίσιο ανάπτυξης του αμερικανικού θεάτρου. Η προϊστορία του, οι κυριότερες φάσεις της εξέλιξής του, οι σημαντικότεροι συγγραφείς του 20ού αιώνα και τα έργα τους (Ευγένιος Ο’ Νηλ, Θόρτον Ουάιλντερ, Τέννεσση Ουίλλιαμς, Άρθουρ Μίλλερ, Έντουαρντ Άλμπι κ.ά.).