Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με τίτλο «Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής-Πρόσκληση στο εργαστήριο του συγγραφέα» διάρκειας 45 (διδακτικών) ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί  την εαρινή περίοδο και θα υλοποιηθεί μέσω της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας  e-learning

Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Ανδρέας Καρακίτσιος, ομότιμος καθηγητής ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.

https://018.bookpress.gr/prosopa/sunenteukseis/15574-andreas-karakitsios-oi-lekseis-boroyn-na-allaksoun-ton-kosmo-i-prosopiki-diadromi-tou

https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=34873

Έναρξη προγράμματος: 28 Απρίλη 2024

Λήξη προγράμματος:  30 Ιουνίου  2924

Διάρκεια: 45 (διδακτικές ώρες), 10 συναντήσεις

Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης, ECTS: 5

Οδηγίες για την εκπόνηση προπτυχιακής διπλωματικής εργασίας στο Π.Τ.Δ.Ε.

Το "μάθημα" αυτό αποτελεί την ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα του Ελληνικού Γραφείου Πόρων Εκπαίδευσης για το Διάστημα (ESERO/European Space Education Resource Office - Greece). Το Ελληνικό Γραφείο ESERO αποτελεί οριζόντια πανελλαδική δράση για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση STEM, υπό την αιγίδα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency/ESA). Το γραφείο φιλοξενείται στους χώρους του ΑΠΘ και συντονίζει τις σχετικές δράσεις σε ολόκληρη τη χώρα.

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Εργαστήριο για τη Μελέτη της Ανάγνωσης και της Γραφής στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία του ΠΤΔΕ στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης ΚΕΔΙΒΙΜ του ΑΠΘ, διοργανώνει το 3o Θερινό Σχολείο: «Κειμενικά/λογοτεχνικά είδη: Όψεις της αφήγησης στο χαρτί και στην οθόνη».

Στόχος: Το θερινό σχολείο επικεντρώνεται κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 στον κειμενικό τύπο της αφήγησης και προσφέρει τη δυνατότητα μελέτης της σε διάφορα σημειωτικά και επικοινωνιακά περιβάλλοντα. Βασική επιδίωξη είναι η ανάδειξη της κεντρικότητας και της σημασίας της αφήγησης για την κοινωνία και την εκπαίδευση, η παρουσίαση θεωρητικών και αναλυτικών εργαλείων για την προσέγγιση της, καθώς και η διατύπωση προτάσεων για τη διδακτική αξιοποίησή της και για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων επίγνωσης των γλωσσικών χαρακτηριστικών και των επικοινωνιακών λειτουργιών της. Οι εργασίες του θερινού σχολείου θα επικεντρωθούν στην κοινωνικές, γνωστικές και αισθητικές λειτουργίες της αφήγηση εξετάζοντας μια ευρεία γκάμα αφηγηματικών κειμενικών ειδών, ενώ μέσα από εργαστήρια θα διερευνηθούν οι τρόποι της διδακτικής αξιοποίησης τους. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην συνομιλιακή αφήγηση στο περιβάλλον της σχολικής τάξης ως μέσου κατασκευής ταυτοτήτων αλλά και στην αφήγηση ως αντικείμενο διδασκαλίας μέσα στο παρόν σχολικό πλαίσιο και στις προοπτικές αναθεώρησης της θέσης της και διδασκαλίας της.

Το πρόγραμμα διάρκειας 40 ωρών, συνοδεύεται από βεβαίωση συμμετοχής ή πιστοποιητικό επιμόρφωσης με 3 μονάδες ECTS. Οι εργασίες θα διαρκούν οκτώ ώρες καθημερινά (10.00-18.00) Δευτέρα έως Παρασκευή με μεσημεριανό διάλειμμα για ελαφρύ γεύμα.