Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η ιστορική διαδρομή της τέχνης στον ιταλικό χώρο από τις απαρχές της έως τον 12ο αιώνα μ.Χ.

Γενικό στόχο του μαθήματος αποτελεί η ενδυνάμωση του γλωσσικού και πολιτισμικού ρεπερτορίου των φοιτητών.

Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στην Ιταλική Αναγέννηση και καλύπτει χρονικά την περίοδο από τον 13ο έως τον 16ο αιώνα. Αφορά την προ-αναγεννησιακή περίοδο και συγκεκριμένα την καλλιτεχνική δράση και καινοτομία του Giotto και τις καλλιτεχνικές προτάσεις της σχολής της Σιένας. Εξετάζει τις υφολογικές και πνευματικές τάσεις στα αναπαραστατικά ρεύματα των καλλιτεχνών της πρώιμης Αναγέννησης κυρίως στη Φλωρεντία. Προχωρά στην ανάλυση και σύγκριση των έργων των μεγάλων καλλιτεχνών (Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarroti, Raffaello Sanzio) της κλασσικής περιόδου. Εξετάζει την επίδραση της αλλά και τη διαφοροποίηση της Βενετικής σχολής των Giorgione και Tiziano έως την εμφάνιση του Μανιερισμού.

O ρόλος της μετάφρασης στη λογοτεχνική πρόσληψη. Μεταφρασιμότητα του λογοτεχνικού κειμένου. Πρωτότυπο και μετάφραση. Η μετάφραση της λογοτεχνίας ως μέσο διαπολιτισμικής προσέγγισης. Ο παράγων 'μεταφραστής'. Αναδρομική αξιολόγηση μεταφράσεων λογοτεχνίας.

Ο/η φοιτητής/φοιτήτρια είναι σε θέση να κατανοήσει τα κύρια σημεία ενός
κειμένου με θέματα που είναι οικεία: εργασία, σπουδές, ψυχαγωγία. Είναι
ικανός/ικανή να παράγει απλά κείμενα για θέματα που του/της είναι οικεία
ή για τα οποία έχει προσωπικό ενδιαφέρον. Μπορεί να περιγράψει
εμπειρίες, γεγονότα, επιθυμίες καθώς και να αιτιολογήσει τις απόψεις
του/της σύντομα ή να εξηγήσει τα σχέδιά του/της.
Κατανόηση προφορικού λόγου: ο/η φοιτητής/φοιτήτρια είναι σε θέση να
κατανοήσει τις κύριες ιδέες ενός κειμένου με καθημερινά θέματα με
επίκεντρο την εργασία, το πανεπιστήμιο, κτλ.
Παραγωγή προφορική λόγου: ο/η φοιτητής/φοιτήτρια μπορεί να επικοινωνήσει
με ευχέρεια για κοινά θέματα (οικογένεια, εργασία, ταξίδια, γεγονότα
κ.λπ.) και θέματα πολιτισμού γύρω από ταινίες, βιβλία, μουσική.
Ανταλλάζει πληροφορίες και εξηγεί την αιτία ενός προβλήματος. Χειρίζεται
γλωσσικές καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός
ταξιδιού.
Κατανόηση γραπτού λόγου: ο/η φοιτητής/φοιτήτρια είναι σε θέση να
κατανοήσει ικανοποιητικά απλά κείμενα που αφορούν θέματα που σχετίζονται
με τα ενδιαφέροντά του/της.
Παραγωγή γραπτού λόγου: ο/η φοιτητής/φοιτήτρια είναι σε θέση να συντάξει
απλά κείμενα για καθημερινά θέματα (π.χ. περιγραφή συναισθημάτων,
αφήγηση γεγονότων, κ.ά.).
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Γραπτή εξέταση

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές:

θα γνωρίζουν το θεωρητικό και παιδαγωγικό πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ΕξΑΕ) και θα το εφαρμόζουν στην Online διδασκαλία

θα μπορούν να δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό για εξ αποστάσεως εκπαίδευση

θα είναι σε θέση να διαχειρίζονται ένα μάθημα σε μια πλατφόρμα LMS

θα μπορούν να διδάσκουν σε διαδικτυακά περιβάλλοντα

Οι φοιτητές θα έχουν την επιλογή να αξιολογηθούν με τελικές εξετάσεις ή με εργασία απαλλαγής. Οι εργασίες στο τέλος θα παρουσιαστούν δημόσια με τη μορφή μικροδιδασκαλίας σε περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Βιβλιογραφία (μέσω Ευδόξου):

Ko, S., & Rossen, St. (2021). Διδασκαλία ενός μαθήματος εξολοκλήρου μέσω διαδικτύου. Στο S. Ko, & St. Rossen, Διδασκαλία μέσω Διαδικτύου-Εργαλεία και Παραδείγματα. (επιστημ. επιμ. Π. Ρούσσος & Γ. Γκιόσος, μτφρ. Φ. Οικονομίδου). Αθήνα: Προπομπός.
[Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102073438]

Σοφός, Α., Κώστας, Α., & Παράσχου, Β. (2015). ONLINE ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (1 εκδ.). Αθήνα: Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος",
Ηλεκτρονικό Βιβλίο, https://repository.kallipos.gr/handle/11419/182
[Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320011]

Αντικείμενο του μαθήματος συνιστά η μελέτη του ακαδημαϊκού ιταλικού λόγου που άπτεται του πεδίου της ιταλικής λογοτεχνίας. Δια της μελέτης επιλεγμένων κείμενων της ιταλικής λογοτεχνίας καταγράφονται και αναδεικνύονται οι φιλολογικές έρευνες που έλαβαν χώρα κατά καιρούς και επιδιώκεται η άντληση συνθετικών και απλοποιημένων πληροφοριών αναφορικά με τις μεθόδους και τις τεχνικές των διαφόρων κριτικών εκδόσεων. Αναδεικνύεται η έννοια της φιλολογίας ως κριτικής του κειμένου και ως ερμηνείας των λογοτεχνικών έργων. Με τον τρόπο αυτό ορίζεται η επιστημονικότητά της και παρέχονται οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές σε εκείνους που επιθυμούν να ασχοληθούν με το αντικείμενο. Μέσω της μελέτης και της ανάλυσης (άρθρων, δοκιμίων και πραγματειών) συντελείται η εξοικείωση με την έννοια και τη μορφή των επιστημονικών κειμένων καθώς και με εξέχουσες μορφές Ιταλών δοκιμιογράφων (Umberto Eco, Pier Paolo Pasolini, Eugenio Montale, Oriana Fallaci).

Ιταλική γλώσσα IΙ - Κατσαρός (ΝΩ)

Πανόραμα της ισπανόγραφης λογοτεχνίας της Λατινικής Αμερικής κατά τον 20ό και 21ο αιώνα.

Το μάθημα αυτό έχει σαν στόχο να αναλύσει τις αναπτυξιακές και επίκτητες διαταραχές λόγου παιδιών και εφήβων. Οι ενότητες του μαθήματος ξεκινούν με την περιγραφή της τυπικής ανάπτυξης λόγου και στη συνέχεια εξετάζονται οι διάφορες κατηγορίες γλωσσικών διαταραχών, τα χαρακτηριστικά τους και οι μέθοδοι αξιολόγησης και παρέμβασης. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και να αναγνωρίζουν τα είδη των γλωσσικών διαταραχών, τους τρόπους αξιολόγησης των γλωσσικών προβλημάτων και τη διαφοροδιάγνωση. Επίσης, θα γνωρίζουν τεχνικές παρέμβασης στο λόγο και θα μπορούν να θέτουν γλωσσικούς στόχους, ανάλογα με την κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι να μάθουν οι φοιτητές για την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γενικά, αλλά και ειδικά ως προς την εκμάθηση δεύτερης/ ξένης γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα, θα μάθουν να θέτουν εκπαιδευτικούς στόχους, θα διδαχθούν πρακτικές εκμάθησης ξένων γλωσσών για κάθε κατηγορία εκπαιδευτικών αναγκών και θα μάθουν να λαμβάνουν υπόψη γλωσσικούς και γνωστικούς παράγοντες με σκοπό να ανταποκρίνονται στις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε μαθητή με αναπηρία.