Στο μάθημα αναλύονται κριτικά έννοιες και πρακτικές που σχετίζονται με βασικά θέματα των σύγχρονων κοινωνιών.

Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι η ανάπτυξη του κριτικού γραμματισμού τόσο στη λογοτεχνία όσο και τον κινηματογράφο μέσω της σχέσης που αναπτύσσεται με τη διασκευή λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη. Η σχέση αυτή αποτελεί έναν ισχυρό τρόπος μετάδοσης, διατήρησης και αναμόρφωσης του πολιτισμικού κεφαλαίου που φέρουν τα λογοτεχνικά κείμενα. Ως εκ τούτου, οι κινηματογραφικές και τηλεοπτικές διασκευές λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πολιτισμική αναπαραγωγή και μεταμόρφωση της παιδικής ηλικίας και παρέχουν ένα πλούσιο πεδίο για την εξέταση της μετάδοσης και προσαρμογή πολιτιστικών αξιών και ιδεολογιών. Έτσι, οι κινηματογραφικές διασκευές λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά και νέους έχουν παίξει, επίσης, και συνεχίζουν να παίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στις αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας στον εικοστό αλλά και στις και αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα.

Το μάθημα έχει στόχο την προετοιμασία των μελλοντικών εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Μέσα από τις διαλέξεις και τα εργαστήρια στα οποία φοιτητές και φοιτήτριες θα συμμετέχουν προσπαθούν να διερευνηθούν και ως ένα βαθμό να απαντηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα: α) Γιατί να διδάξουμε φυσικές επιστήμες στο δημοτικό σχολείο; β) Με τι διδακτικό υλικό να υποστηρίξουμε τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών; γ) Πώς να διδάξουμε τις φυσικές επιστήμες στο δημοτικό σχολείο; δ) Πώς να αξιολογήσουμε τη διδασκαλία και τη μάθηση στις φυσικές επιστήμες; Στις διαλέξεις του μαθήματος παρουσιάζονται ο σχεδιασμός και η χρήση διδακτικών υλικών και μορφών διδασκαλίας, ενώ οι φοιτητές κα οι φοιτήτριες ασκούνται στην επιλογή, τον σχεδιασμό και την χρήση των παραπάνω στα αντίστοιχα εργαστήρια. Παρουσιάζονται παραδείγματα διδακτικού υλικού και περιπτώσεων εφαρμογής διαφόρων μορφών διδασκαλίας που αφορούν περιεχόμενο των φυσικών επιστημών (και διδάσκεται το περιεχόμενο αυτό ως περίπτωση εφαρμογής) από τις ενότητες οι οποίες εμφανίζονται στο αναλυτικό πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εμβαθύνουν στις τεχνικές καλλιέργειας γραμματισμού στις φυσικές επιστήμες εστιάζοντας στη διδασκαλία της φύσης των φυσικών επιστημών μέσα από τη χρήση αφηγήσεων όπως λογοτεχνικά κείμενα, κινηματογραφικές ταινίες και ταινίες animation/slowmation.