Διδακτορική Διατριβή που αφορά τη μη τυπική εκπαίδευση των κληρικών της εκκλησίας της Ελλάδος.

Η σελίδα αυτή αφορά τις φοιτήτριες και τους φοιτητές του ΤΕΠΑΕ που έχουν επιλεγεί να συμμετέχουν ως εξερχόμενοι/ες στο πρόγραμμα Erasmus+ για Σπουδές.

• ECTS coordinator εξερχόμενων φοιτητ. ΤΕΠΑΕ: Κωνσταντίνα Δογάνη, kdogani@nured.auth.gr
• Υποστήριξη εξερχομένων φοιτητ. ΤΕΠΑΕ: Παπαδοπούλου Ευαγγελία, epapado@nured.auth.gr
• Γραμματέας ΤΕΠΑΕ υπεύθυνος εξερχομένων φοιτητ. ΤΕΠΑΕ: Καταχιώτης Γιώργος gkatach@nured.auth.gr, 2310-995090

Το μάθημα "Διδάσκοντας γλώσσα από τη ματιά των προσφύγων" ('Teaching language through the gaze of refugees') αποτελεί φόρουμ ανταλλαγής απόψεων και υλικού της ερευνητικής ομάδας και του έργου με κωδικό MIS5005052, με συντονίστρια τη Ρούλα Τσοκαλίδου και μέλη την Εύη Κομπιάδου, τη Μαρία Παρασκευά, τη Βιργινία Αρβανιτίδου και τον Νταούντ Αλ Σουέις. Την ομάδα υποστηρίζουν η Χρύσα Παναγιωτίδου και η Σούλα Σταμάκου.

Σκοπός του μαθήματος είναι η εφαρμογή ενός διδακτικού σεναρίου στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, βασισμένο στην διδακτική προσέγγιση της Επίλυσης Προβλήματος (PBL). Οι εκπαιδευόμενοι προχωρώντας στο μάθημα ενημερώνονται για την κλιματικής αλλαγή, αλλά ταυτόχρονα μαθαίνουν  βασικές έννοιες φυσικών φαινόμενων όπως η υγροποίηση, η εξάτμιση και ο κύκλος του νερού.

Πιλοτικό μάθημα για την Πιστοποίηση Μονάδας

Καλώς ήρθατε!!!

Το μάθημα PhysicIdea! MOOC είναι ένα Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (Massive Open Online Course) αναφέρεται σε ένα από τα σπουδαιότερα θέματα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, την ανίχνευση των ιδεών των μαθητών. Στο μάθημα αυτό επιδιώκεται να αποσαφηνιστούν οι λόγοι για τους οποίους  η καταγραφή των αντιλήψεων των μαθητών θεωρείται απαραίτητη για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. 

Οι μαθητές διαμορφώνουν κάποιες πρώτες αντιλήψεις για το φυσικό κόσμο πριν ακόμη διδαχτούν για αυτόν στο πλαίσιο της τυπικής τους εκπαίδευσης. Οι αντιλήψεις αυτές αποτελούν τις "δομές υποδοχής" της νέας γνώσης που θα διδαχθούν στο σχολείο με άλλα λόγια τα εργαλεία με τα οποία θα επιχειρήσουν να αποκωδικοποιήσουν και να κατανοήσουν τη σχολική γνώση. Οι νέες γνώσεις που θα κατασκευάσουν οι μαθητές θα είναι αποτέλεσμα αυτής της αλληλεπίδρασης των πρακτικό-βιωματικών τους αντιλήψεων με τη σχολική γνώση. 

Επιπρόσθετα, η αναγνώριση των αντιλήψεων των μαθητών από τον εκπαιδευτικό βοηθά τον ίδιο να διερευνήσει τις αντιλήψεις τους, να προσδιορίσει το σημείο εκκίνησης της διδασκαλίας του σχεδιάζοντας τη διδακτική του προσέγγιση και να οργανώσει κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις για γνωστική σύγκρουση. Οι αντιλήψεις του εκπαιδευτικού και ο τρόπος που ο ίδιος κατανοεί ένα φαινόμενο επηρεάζει όμως, και τον τρόπο που πραγματεύεται το ίδιο φαινόμενο με τους μαθητές του. Αν, επομένως, οι αντιλήψεις του αποκλίνουν σημαντικά από τις επιστημονικά αποδεκτές, οι μαθητές δύσκολα θα κατασκευάσουν μοντέλα συμβατά με το επιστημονικό.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων, διαθεματικό πεδίο εκπαίδευσης και έρευνας είναι το πεδίο των εννοιών «φως» και «χρώμα» οι οποίες, αφ’ ενός αποτελούν θεμελιώδεις έννοιες στα πεδία και τις κοινωνικές πρακτικές αναφοράς (δηλαδή, στις εικαστικές τέχνες και τις φυσικές επιστήμες) και αφ’ ετέρου βασικές έννοιες στον τομέα της εκπαίδευσης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, από το νηπιαγωγείο έως το πανεπιστήμιο. Ωστόσο, το καθημερινό περιβάλλον παρατήρησης για αυτά τα φαινόμενα μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση εναλλακτικών ιδεών από μέρους τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.

Στο μάθημα επομένως, μελετώνται ζητήματα που αφορούν:

  1. τις εναλλακτικές  ιδέες ως επιστημονικό πεδίο της εκπαίδευσης  στις Φυσικές Επιστήμες
  2. την ανίχνευση ιδεών ως εργαλείο κατανόησης των γνωστικών εμποδίων των παιδιών και των άρρητων θεωριών για την ερμηνεία των φυσικών φαινομένων
  3. την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών-εργαλείων για την καταγραφή και την ανίχνευση  των ιδεών των μαθητών
  4. την προσέγγιση των εννοιών Φως και Χρώμα μέσα από την ανίχνευση  των ιδεών μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών.

Το μάθημα θα διαρκέσει 4 εβδομάδες, από 16/09/2019 - 15/10/2019. 

Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, μπορείτε να επιλέξετε το ρυθμό παρακολούθησης του μαθήματος.

Το μάθημα προσφέρεται στο πλαίσιο της επαγγελματικής σας ανάπτυξης ως εκπαιδευτικοί (μελλοντικοί και εν ενεργεία). Ως ένα Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) δεν θα έχει τις κλασικές εξετάσεις. Θα υπάρχουν κάποια κουιζ πολλαπλών επιλογών και κάποιες δραστηριότητες που πρέπει να κάνετε για να εξοικειωθείτε με τα ψηφιακά εργαλεία. Δεν πρόκειται δηλ για ένα παραδοσιακό μάθημα.

Οι ενότητες θα ανοίγουν σταδιακά κάθε εβδομάδα.

Αφού μελετήσετε το οπτικοακουστικό υλικό και τα κείμενα που παρέχονται, συμμετέχετε στις δραστηριότητες κάθε ενότητας, όποτε εσείς κρίνετε ότι είστε έτοιμοι/έτοιμες. 

Υπολογίζεται ότι κάθε ενότητα απαιτεί 3-4 ώρες από το εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα

Στο φόρουμ του μαθήματος, μπορείτε να κάνετε τις ερωτήσεις σας και να εκφράσετε τυχόν απορίες. 

Γιώργος Ζαχαρής