Σκοπός τού μαθήματος είναι η εκμάθηση των κύριων μεταβολικών δρόμων και των μηχανισμών ρύθμισής τους καθώς και η κατανόηση του ρόλου που παίζει ο μεταβολισμός στην αξιοποίηση των θρεπτικών στοιχείων τής διατροφής και στην ικανοποίηση των ενεργειακών αναγκών των κυττάρων, ιστών και οργάνων τού ανθρώπινου σώματος. 

Η Κοινωνική Οδοντιατρική ορίζεται ως μια σύμπλοκος επιστήμη που εκτείνεται πέρα από τις βιολογικές και τεχνικές οδοντιατρικές γνώσεις. Αξιοποιεί κομμάτια και άλλων επιστημονικών πεδίων όπως: της Προληπτικής Οδοντ/κής, Ψυχολογίας, Επικοινωνίας, Παιδαγωγικής, Πολιτικής και Οικονομικών της Υγείας, Διαχείρισης - Οργάνωσης - Διοίκησης προληπτικών προγραμμάτων, αλλά και γνώσεις Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής. 

Η Κλινική Δεξιοτήτων Κινητής Προσθετικής είναι ένα κλινικό μάθημα που περιλαμβάνει την προσθετική αποκατάσταση ολικά νωδών ασθενών με ολικές οδοντοστοιχίες.

Περιεχόμενο μαθήματος: Εισαγωγή στη Φαρμακολογία: Σημασία, Αρχές - Φαρμακοκινητική (Απορρόφηση -Kατανομή - Απέκκριση) – Φαρμακοδυναμική – Υποδοχείς, Αυτόνομο Νευρικό Σύστημα: Εισαγωγή – Χολινεργικοί Αγωνιστές – Ανταγωνιστές – Αδρενεργικοί Αγωνιστές – Ανταγωνιστές, Κεντρικό Νευρικό Σύστημα: Αντιπαρκινσονικά – Αγχολυτικά – Υπνωτικά – Αντιεπιληπτικά – Διεγερτικά – Αναισθητικά – Αντικαταθλιπτικά – Νευροληπτικά – Οπιοειδή, Καρδιαγγειακό Σύστημα: Καρδιακή ανεπάρκεια – Αντιαρρυθμικά – Αντιστηθαγχικά – Αντιϋπερτασικά – Φάρμακα για το αίμα – Λιπίδια

Α΄εξάμηνο, Γενικό μάθημα κορμού, υποχρεωτικό. Αναφέρεται στην ανάπτυξη του Ηθικού και Δεοντολογικού πλαισίου λειτουργίας του οδοντιάτρου ως επαγγελματία ή ερευνητή, σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ποιά η συμβολή του παιδοδοντίατρου στη συνολική φροντίδα παιδιών με σχιστίες

Θεωρητική κατάρτιση των φοιτητών στις αρχές που διέπουν την πραγματοποίηση των πιο εξειδικευμένων κινητών προσθετικών αποκαταστάσεων.

Κλινικές και εργαστηριακές διαδικασίες κατασκευής ολικών οδοντοστοιχιών
Οι στόχοι για το φοιτητή/τρια του μαθήματος είναι: * Να αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες συνεργασίας του ασθενούς αναλόγως ηλικίας, ιδιοσυγκρασίας, νοητικής και συναισθηματικής κατάστασης. * Να έχει κατανοήσει το μηχανισμό του φόβου και άγχους ώστε να προλαμβάνει τη δημιουργία ιατρογενούς φόβου και να διαχειρίζεται πιο αποτελεσματικά τα παιδιά και εφήβους, συμπεριλαμβανομένων των ΑμεΑ, με βασικές συμπεριφορικές τεχνικές. * Να είναι ενήμερος/η για την αντιμετώπιση μη συνεργάσιμων παιδιών με ειδικές συμπεριφορικές ή/και με φαρμακολογικές τεχνικές, έως και με γενική αναισθησία * Να είναι ικανός για την κατάστρωση και ολοκλήρωση ενός σχεδίου θεραπείας που είναι προσανατολισμένο στην πρόληψη και αιτιολογική θεραπεία των στοματικών νόσων συνεργάσιμων παιδιών και εφήβων.

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ο φοιτητής: (α) να αποκτήσει γνώσεις σχετικά με τις βασικές αρχές για διάγνωση προβλημάτων που αφορούν την στοματική υγεία παιδιών και εφήβων και ατόμων με αναπηρίες και (β) να μπορεί να παρέχει οδοντιατρική φροντίδα σε συνεργάσιμα παιδιά σχολικής ηλικίας και εφήβους. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ : Τα δικαιώματα του παιδιού. Σωματική και πνευματική ανάπτυξη. Σχέση γενικής και στοματικής υγείας. Συνολική αντιμετώπιση παιδιού. Μέθοδοι διαμόρφωσης συνεργάσιμης συμπεριφοράς. Οδοντιατρική φοβία. Απευαισθητοποίηση. Αποδοχή της τοπικής αναισθησίας από τα παιδιά. Σχετική αναλγησία,ενσυνείδητη χαλάρωση, γενική αναισθησία. Κατάρτιση και πραγματοποίηση του σχεδίου θεραπείας. Τεκμηρίωση και μέθοδοι τήρησης προληπτικού προγράμματος. Αποτριβή, διάβρωση δοντιών. Οδοντικές ανωμαλίες. Αποκαταστάσεις νεογιλών και νεαρών μονίμων δοντιών. Διατήρηση χώρου. Η ένταξη επειγόντων αναγκών στα πλαίσια οδοντιατρικής τεταρτημορίου. Οδοντιατρική σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Τραυματισμοί νεογιλών δοντιών. Κακοποίηση παιδιού. Νόσοι του περιοδοντίου σε παιδιά και νέους εφήβους. Στοματικές εκδηλώσεις σε χρόνια νοσήματα στα παιδιά.

Σκοπος του μαθηματος ειναι να καταστει ο φοιτητης, ικανος να διαγνωσει ακτινογραφικα, τις συνηθεις νοσους των δοντιων και των γναθων. Η υλη του μαθηματος περιλαμβανει την ακτινογραφικη ανατομικη δοντιων και γναθων καθως και ενα συνολο παθολογικων καταστασεων που εμφανιζονται στην περιοχη του στοματογναθικου συστηματος οπως τερηδονα, περιοδοντιτιδα, οδοντικες ανωμαλιες φλεγμονεςκαι κυστεις των γναθων, καλοηθεις και κακοηθεις ογκοι τραυμα δοντιων γενικα νοσηματα και νοσοι οστων με εκδηλωσεις απο το στομα, ακτινολογια στην παιδοδοντια,ενδοδοντια,σιαλογονους αδενες και παραρρινικες κοιλοτητες.

Η ΟΣΤΕΟΜΥΕΛΙΤΙΣ ΤΩΝ ΓΝΑΘΩΝ,ΤΟΣΟ Η ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΣΕ ΜΙΚΡΟΒΙΑ,ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ,ΧΗΜΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΦΟΣΦΩΝΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ & ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ & ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

4ο εξάμ. ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ: Νόσος τερηδόνα και η αιτιοπαθογένειά της (διαταραχή της ιοντικής ισορροπίας στο υγρό περιβάλλον του δοντιού). Ο ρόλος της οδοντικής πλάκας, της διατροφής και του σάλιου. Μέσα πρόληψης της νόσου τερηδόνας δηλ. στοματική υγιεινή, δίαιτα, υποκατάστατα της ζάχαρης,  προληπτικές καλύψεις και Φθόριο (κατανομή, απέκκριση, τοξικότητα, αντιτερηδονική δράση). Άλλες καταστάσεις απώλειας οδοντικού ιστού (διάβρωση, αποτριβή, φθορά). Μικροβιαιμία, υποσιαλία, κάπνισμα και γενική υγεία.

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τις γνώσεις που αφορούν την επιλογή και τη χρήση των υλικών που χρησιμοποιούνται στην οδοντιατρική κλινική πράξη, όπως και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και των πιθανών προβλημάτων που προκύπτουν από ενδοστοματική λειτουργία των υλικών. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΟΡΦΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Παραδόσεις από το αμφιθέατρο, Φροντιστηριακά μαθήματα σε ομάδες ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Παρακολούθηση των Φροντιστηριακών Μαθημάτων Γραπτές Εξετάσεις