Σκοπός του μαθήματος είναι η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και η ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων για τη φυσική, νοητική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 

Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές/τριες τις περιοχές με τις οποίες ασχολείται η αθλητική ψυχολογία καθώς και η ψυχολογία της άσκησης και της φυσικής αγωγής. Να αποκτήσουν τη βασική γνώση των σύγχρονων θεωριών, των ερευνητικών μεθόδων και των δεδομένων. Να μπορούν να διεξάγουν έρευνα σε ψυχολογικά θέματα και ζητήματα.

Το μάθημα έχει σκοπό να εξετάσει και να αναλύσει ερευνητικά δεδομένα που έχουν σχέση με:

  • Τις αντιδράσεις του οργανισμού σε διαφορετικές περιβαλλοντικές συνθήκες.
  • Τις δυνατότητες εγκλιματισμού του ανθρώπου σε ιδιαίτερες και ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες.
  • Την επίδραση του περιβάλλοντος στην αθλητική απόδοση.
  • Τις εκούσιες αντιδράσεις του ανθρώπου και τις στρατηγικές αντιμετώπισης ιδιαίτερων περιβαλλοντικών συνθηκών.
  • Τις εκούσιες αντιδράσεις του ανθρώπου και τις στρατηγικές αντιμετώπισης ιδιαίτερων περιβαλλοντικών συνθηκών.
  • Τη διαχρονική σχέση του περιβάλλοντος με την άσκηση, τη Φυσική Αγωγή και τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Μελέτη της κίνηση του σώματος στο χώρο και στο χρόνο όπου εξελίσσεται, από την άποψη της εφαρμογής των φυσικών νόμων επάνω σ' αυτήν. Η ύλη περιλαμβάνει την μελέτη του ανθρώπινου κινητικού μηχανισμού σε στάση ή κίνηση όπως εξελίσσετε και αλληλοεπιδρά με το περιβάλλον. Επίσης, περιλαμβάνονται τα ερευνητικά όργανα και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται, ενώ έμφαση δίδεται στην μελέτη του σώματος με ή χωρίς επιπρόσθετη επιβάρυνση ή μηχανισμό (μεταφορά βάρους, ποδήλατο κλπ) σε κατάσταση ισορροπίας, κατά τη βάδιση, κατά το τρέξιμο, τη ρίψη αντικειμένου και κατά την κίνηση στο νερό. 

Το μάθημα έχει σαν στόχο να εφοδιάσει τους φοιτητές/τριες με τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις για την βελτίωση της παρεχομένης εκπαίδευσης της φυσικής αγωγής στην Βθμια εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα το μάθημα αποσκοπεί:

  • α) να εφοδιάσει τους φοιτητές/τριες με γνώσεις και πληροφορίες για τις πλέον πρόσφατες τάσεις στην διδακτική μεθοδολογία και στην επιστήμη της παιδαγωγικής,
  • β) να βοηθήσει τους φοιτητές/τριες να εφαρμόσουν τις σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις στην διδακτική πράξη, και γ) να κατευθύνει τους φοιτητές/τριες να εφαρμόσουν στη διδακτική πράξη καινοτόμες μορφές διδασκαλίας 
  • Σκοπός του μαθήματος είναι:
  • Να κατανοήσουν οι φοιτητές την εξειδίκευση της γενικής Προπονητικής σε ειδικά θέματα της ανθρώπινης απόδοσης. Να εμπεδώσουν τις τεχνικές και μεθόδους των μετρήσεων, της προπόνησης και των περιεχομένων της, για την αποτελεσματικότητα της άσκησης κάτω από ειδικές συνθήκες. Να αποκτήσουν τη βασική γνώση και το ενδιαφέρον στη διερεύνηση των διεθνών τάσεων, που επικρατούν στο χώρο της επιστημονικής έρευνας, όπως προκύπτει από τη θεματολογία επιστημονικών συνεδρίων και της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας, και τέλος να ενθαρρυνθούν οι φοιτητές στην ερευνητική συνεργασία και την αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων, δίνοντας έμφαση στην έρευνα που περιέχει εφαρμόσιμες λύσεις για τους αθλητές με σκοπό τη βελτίωση της  αθλητικής τους απόδοσης.

Υπεύθυνος μαθήματος: Νικολαΐδης Μιχάλης

Συνδιδάσκων: Κουτλιάνος Νικόλαος

Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να δώσει εξειδικευμένες γνώσεις γύρω από (α) τη δυνατότητα των εργογόνων βοηθημάτων και των συμπληρωμάτων διατροφής να αυξάνουν την αθλητική απόδοση και (β) τις απαγορευμένες ουσίες και μεθόδους ντόπινγκ και την επίδρασή τους στη υγεία και την ανθρώπινη απόδοση. Μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος:

Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να διακρίνουν τα εργογόνα βοηθήματα και τα διατροφικά συμπληρώματα:

  • στα αποτελεσματικά από τα αναποτελεσματικά 
  • στα ασφαλή από τα επιβλαβή και 
  • στα νόμιμα από τα παράνομα.

Περίγραμμα μαθήματος

  1. Γνωριμία. Περιεχόμενο και απαιτήσεις του μαθήματος
  2. Συμπληρώματα υδατανθράκων
  3. Συμπληρώματα λιπών
  4. Συμπληρώματα πρωτεϊνών
  5. Συμπληρώματα βιταμινών και ανόργανων συστατικών
  6. Συμπληρώματα αντιοξειδωτικών
  7. Επίδραση της χρήσης νομίμων εργογόνων βοηθημάτων στην απόδοση
  8. Ντόπινγκ
  9. Επίδραση της χρήσης απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων στην απόδοση
  10. Επίδραση της χρήσης απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων στην υγεία
  11. Παρουσίαση εργασιών
  12. Παρουσίαση εργασιών
  13. Ανασκόπηση μαθήματος

Το μάθημα "Εφαρμοσμένη Εργοφυσιολογία των Αθλημάτων - Εργομετρία" αποσκοπεί στην ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων που αφορούν στις φυσιολογικές απαιτήσεις των διαφόρων αθλημάτων, καθώς και στις βιολογικές προσαρμογές που προκύπτουν από την προπόνηση στα αθλήματα αυτά.

Το μάθημα καλύπτει τη θεωρητική γνώση σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών και την  επίδραση των διαταραχών της αδρής  και λεπτής κινητικότητας στη γνωστική, κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών αλλά και τη σχολική επίδοση.    Αναφέρεται επίσης στις πειραματικές μεθόδους και στα εργαλεία  που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της ψυχοκιννητικής ανάπτυξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχή του κινητικού συντονισμού καθώς και στις προσαρμογές που πρέπει να γίνουν στα παρεμβατικά προγράμματα εκπαίδευσης.

Το μάθημα θα καλύψει τις βασικές αρχές οργάνωσης, διαχείρισης και μάρκετινγκ προγραμμάτων αναψυχής. Θα καλυφτούν επίσης μια ποικιλία εξειδικευμένων θεμάτων όπως η εκτίμηση της ποιότητας των προγραμμάτων, η εφαρμογή των αρχών καταναλωτικής συμπεριφοράς στο μάρκετινγκ των προγραμμάτων φυσικής δραστηριότητας, και ο σχεδιασμός χορηγικών προγραμμάτων.

Να εφοδιάσει τους/τις φοιτητές/-τριες με θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες διδασκαλίας που θα τις χρησιμοποιήσουν στην οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση του μαθήματος (της φυσικής αγωγής) στο σχολείο. Επίσης αποσκοπεί στο να μάθει ο φοιτητής/τρια να οργανώνει και να διεξάγει σύντομους ερευνητικούς σχεδιασμούς. 

Περίγραμμα μαθήματος_ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ_2016-2017.pdfΠερίγραμμα μαθήματος_ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ_2016-2017.pdf