Εξέταση της πνευματικής ζωής του Βυζαντίου κατά τον 13ο και τον 14ο αιώνα, απόκτηση γνώσεων εκ μέρους των φοιτητών, εμβάθυνση στην κατανόηση της εποχής και άσκηση στην επιστημονική έρευνα και συγγραφή.
- Διδάσκων/ουσα: Χρήστου Κωνσταντίνος
Η επιστημονική έρευνα σε μεταπτυχιακό επίπεδο, οι θεολογικές ηλεκτρονικές
βάσεις δεδομένων καθώς στη συνέχεια η ακριβής διατύπωση του
χριστολογικού δόγματος μέσα από τα κείμενα των μεγάλων πατέρων και
εκκλησιαστικών συγγραφών κατά τους Δ´και Ε´αιώνες βρίσκονται στην καρδιά
του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού μαθήματος.
- Διδάσκων/ουσα: Γεωργόπουλος Βασίλειος
- Διδάσκων/ουσα: Μουρατίδης Ευστράτιος
- Διδάσκων/ουσα: Φιλιώτης-Βλαχάβας Χρήστος
Θέματα Σύγχρονων Χριστιανικών Αιρέσεων Β'
- Διδάσκων/ουσα: Γεωργόπουλος Βασίλειος
Θέματα Σύγχρονων Χριστιανικών Αιρέσεων Α΄
- Διδάσκων/ουσα: Γεωργόπουλος Βασίλειος
- Διδάσκων/ουσα: Φιλιώτης-Βλαχάβας Χρήστος
- Διδάσκων/ουσα: Βάντσος Μιλτιάδης
- Διδάσκων/ουσα plus: Κωτσιόπουλος Κωνσταντίνος
Το χριστιανικό ήθος δεν βιώνεται μόνο σε προσωπική σχέση με το Θεό, αλλά και σε σχέση με το συνάνθρωπο και την κτίση. Τα σύγχρονα κοινωνικά και οικολογικά προβλήματα είναι πρωτίστως ηθικά και πνευματικά προβλήματα, καθώς οι αιτίες τους σχετίζονται άμεσα με τις αντιλήψεις για την κοινωνία και το συνάνθρωπο και με τη νοηματοδότηση των υλικών αγαθών και του περιβάλλοντος κόσμου. Στο μάθημα αυτό εξετάζονται σύγχρονα θέματα κοινωνικής και οικολογικής ηθικής από την άποψη της χριστιανικής ηθικής
- Διδάσκων/ουσα: Βάντσος Μιλτιάδης
Ο έντονος προβληματισμός που αναπτύχθηκε σχετικά με την κατεύθυνση της επιστημονικής έρευνας, την ανάπτυξη νέων μεθόδων και εφαρμογών, καθώς και με τα όρια που πρέπει να τίθενται στις επεμβάσεις στην ανθρώπινη ζωή οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου γνωστικού αντικειμένου, της βιοηθικής. Η βιοηθική επεξεργάζεται ηθικές αρχές, σταθμίζει τα οφέλη, τους πιθανούς κινδύνους και γενικότερα τις συνέπειες της έρευνας και των εφαρμογών της, αξιολογεί τα επιστημονικά επιτεύγματα και καλείται τελικά να αποφανθεί, αν αυτό που είναι επιστημονικά πραγματοποιήσιμο είναι συγχρόνως ηθικά σωστό και υπηρετεί το συμφέρον του ανθρώπου. Τι θεωρείται όμως ως ηθικά σωστό και συμφέρον για τον άνθρωπο; Στο πλαίσιο του σεμιναρίου αυτού μελετώνται οι σύγχρονες προσεγγίσεις της βιοηθικής, αξιολογούνται οι αρχές που τίθενται και διερευνάται η χριστιανική προσέγγισή της.
- Διδάσκων/ουσα: Βάντσος Μιλτιάδης
- Διδάσκων/ουσα: Καλοκαιρινού Ελένη
Διδάσκονται αρχές και μέθοδοι εκμάθησης και άσκησης της Βυζαντινής εκκλησιαστικής Μουσικής σύμφωνα με τη σημειογραφία της, τα είδη μελοποιίας, τους ήχους και τα γένη των μελών της, όπως αυτά διαμορφώθηκαν στην ιστορική της πορεία.
- Διδάσκων/ουσα: Λιάκος Ιωάννης
- Διδάσκων/ουσα: Γκαβαρδίνας Γεώργιος
- Διδάσκων/ουσα: Γιάγκου Θεόδωρος
- Διδάσκων/ουσα: Γκαβαρδίνας Γεώργιος
- Διδάσκων/ουσα: Νικολακάκης Δημήτριος
- Διδάσκων/ουσα: Νανάκης Σταύρος
Παρουσίαση των προφητικών βιβλίων της Παλαιάς Διαθήκης. Ειδικότερα, δίνεται έμφαση α) στο ιστορικό περιβάλλον του κάθε προφήτη, β) στις πτυχές της διδασκαλίας και της θεολογίας τους και, τέλος, γ) ερμηνευτικά ζητήματα των προφητικών κειμένων.
- Διδάσκων/ουσα: Παπαρνάκης Αθανάσιος
Σκοπός του μαθήματος είναι να ενημερωθούν οι φοιτητές για την ιστορία, τη διαδικασία του κηρύγματος και την αισθητική των λειτουργικών τεχνών στην Εκκλησία και να αποκτήσουν την κριτική γνώση που απαιτείται για τη διακονία των λειτουργικών τεχνών και του λόγου.
- Διδάσκων/ουσα: Παπαδημητρίου Παρασκευή
- Διδάσκων/ουσα: Σαρηγιαννίδης Ιωάννης
- Διδάσκων/ουσα: Τσομπάνης Τρύφων
Το μάθημα εξετάζει την ιστορία και τα βασικά σύγχρονα θέματα που αφορούν τις διορθόδοξες και διαχριστιανικές σχέσεις.
- Διδάσκων/ουσα: Χαραλαμπίδης Στυλιανός
Το μάθημα αναφέρεται στην ιστορία, τα σύγχρονα προβλήματα και τις προοπτικές της Οικουμενικής Κίνησης, καθώς και στη μελέτη της σταδιακής διαμόρφωσης των θεσμικών εκφράσεών της.
- Διδάσκων/ουσα: Χαραλαμπίδης Στυλιανός