Σελίδα: 1 2 3 4 ()

Ο καταιγισμός των πληροφοριών που δέχεται ο δημοσιογράφος απαιτεί την ανάπτυξη νέων εργαλείων και προσεγγίσεων προκειμένου να ανταποκριθεί στο νέο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί ειδικά με την έκρηξη των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας. Το μάθημα πραγματεύεται το θέμα της έρευνας και επαλήθευσης δημοσιογραφικού υλικού στο διαδίκτυο. Αρχικά γίνεται μια θεωρητική εισαγωγή στην εξεύρεση δημοσιογραφικού υλικού, στα είδη αλλά και στις σύγχρονες εξελίξεις στη δημοσιογραφία και ειδικά στον τρόπο που επηρεάζεται και αλλάζει με την έλευση του διαδικτύου. Το μάθημα περιλαμβάνει πρακτική εφαρμογή πάνω σε προηγμένες δεξιότητες έρευνας, την αποτελεσματική χρήση βάσεων δεδομένων, ειδησεογραφικών πηγών καθώς και άλλων σύνθετων πληροφοριών. Σημαντικό τμήμα του μαθήματος περιλαμβάνουν οι τεχνικές επαλήθευσης του περιεχομένου της είδησης που είναι και ένα από τα κύρια ζητούμενα σήμερα.

Το μάθημα επικεντρώνεται στην ιστορία, τη θεωρία και τη σκηνοθεσία του Ντοκιμαντέρ, ενός ασαφούς κινηματογραφικού είδους του οποίου η μορφή και ο τρόπος παραγωγής και διάχυσης μετασχηματίζεται διαρκώς από την αρχή του κινηματογράφου κάτω από ποικίλες τεχνολογικές, αισθητικές, ιδεολογικές και πολιτικές αλληλεπιδράσεις. Θα διατρέξουμε μέσα από μια μορφολογική ανάλυση τις κυριότερες τάσεις της ντοκιμενταρίστικης κινηματογραφίας: της εποχής του βωβού κινηματογράφου, τον κινηματογράφο-αλήθεια, τον άμεσο! και εθνογραφικό κινηματογράφο, τα ντοκιμαντέρ προπαγάνδας, τα τηλεοπτικά ψευδό-ντοκιμαντέρ (mockumentary, docudrama, docufiction), τις ακτιβιστικές ταινίες και τις οπτικοακουστικές αυτοβιογραφίες. Ωστόσο, στη θέση μιας χρονολογικής και γραμμικής περιοδολόγησης της παραγωγής του προηγούμενου αιώνα, θα οργανώσουμε τα κείμενα μας μέσα από διάφορες κρίσιμες θεματικές. Επιχειρούμε να υπερβούμε μια φορμαλιστική προσέγγιση της κινηματογραφικής εικόνας και να συνδέσουμε ενδογενή χαρακτηριστικά της (αφήγηση, λήψη, πλάνο, κάδρο, μοντάζ, ήχος) με εξωγενή, τα οπο! ία σχετίζονται με το ευρύτερο κοινωνικό-ιστορικό πλαίσιο. Στόχος μας είναι η εισαγωγή στην κριτική προσέγγιση του ντοκιμαντέρ μέσα από την εξοικείωση με τη φιλμική γλώσσα και ορολογία. Τα βασικά ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν είναι: πως κατασκευάζεται το πραγματικό, η αλήθεια, το τεκμήριο και η άποψη, ποια είναι η σχέση τέχνης, δημιουργικότητας και της παραγωγής και κατανάλωσης ντοκιμαντέρ, ποια είναι τα ηθικά και πολιτικά ζητήματα της οπτικοακουστικής αναπαράστασης όταν κάποιος μιλάει και δείχνει για κάποιον άλλον, οι ταινίες ντοκιμαντέρ αποκαλύπτουν ή συγκαλύπτουν, σε τι συνίσταται η αντικειμενικότητα στην κινηματογραφική καταγραφή.

Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν τις βασικές αρχές που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση σχετικά με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή μιας στρατηγικής ηλεκτρονικού μάρκετινγκ συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το μάθημα περιλαμβάνει πρακτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εμπορίου και συγκεκριμένα του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, επαφή με επαγγελματίες του χώρου και πραγματοποίηση επίσκεψης σε ανάλογες εταιρείες. 

Το μάθημα αυτό εξετάζει τα ΜΜΕ ως ένα προνομιακό πεδίο διερεύνησης των διεργασιών που διαμορφώνονται στο χώρο της ιδεολογίας και των κοινωνικών ταυτοτήτων. Μετά από μια επισκόπηση των εννοιών ιδεολογία/ταυτότητα μέσα από την κοινωνική θεωρία (από τις μετα-μαρξιστικές προσεγγίσεις μέχρι τις πιο σύγχρονες θεωρήσεις της υποκειμενικότητας) θα μελετηθεί ο ρόλος των ΜΜΕ στην αναπαραγωγή συγκεκριμένων κοινωνικών αναπαραστάσεων, προτύπων και υποκουλτούρων. Η διερεύνηση της σημασίας του στυλ, της πολιτισμικής διάκρισης και της καταναλωτικής συμπεριφοράς στα ‘πρότυπα’ που προβάλουν τα ΜΜΕ αποτελεί κεντρικό άξονα του μαθήματος.

Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές/ήτριες με το τοπίο των αγγλόφωνων έντυπων και ηλεκτρονικών Μ.Μ.Ε. Μέσω της ανάλυσης κειμένων και οπτικοακουστικού υλικού που προέρχονται από είδη του έντυπου και ηλεκτρονικού δημοσιογραφικού λόγου (ειδήσεις, σχολιογραφία, τηλεοπτικό ρεπορτάζ, συνέντευξη) αναπτύσσονται δεξιότητες του προφορικού και γραπτού λόγου. Έμφαση δίνεται στη δομή των κειμένων, στην ανάπτυξη ειδικού, γενικού και ακαδημαϊκού λεξιλογίου, στις λειτουργικές ποικιλίες και στα υφολογικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το δημοσιογραφικό λόγο. Οι φοιτητές και φοιτήτριες ασκούνται στη συγγραφή βασικών δημοσιογραφικών κειμένων. 

This advanced English course focuses on news story script writing for television and radio news programmes. By combining theory and practice students are introduced to news values/criteria, story structure, characteristics of broadcast news, and to journalistic guidelines, conventions and techniques related to copy writing style. The course also focuses on the development of interviewing techniques for interview and discussion shows. 

Course on Electronic Media Technology for Erasmus students 

Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στον κόσμο των γαλλικών/γαλλόφωνων ΜΜΕ (έντυπος και ηλεκτρονικός Τύπος), τους εξοικειώνει με τη σχετική ορολογία και σταδιακά διερευνά επιμέρους πτυχές που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη θεματική (το δημοσιογραφικό επάγγελμα στη Γαλλία, ειδησεογραφικά πρακτορεία, θεματικές ενότητες της εφημερίδας, είδη άρθρων, διαφήμιση και Τύπος κλπ.). Παράλληλα, μελετά τις δημοσιογραφικές χρήσεις της γαλλικής γλώσσας μέσα από αυθεντικά κείμενα, που προέρχονται από έγκυρα γαλλόφωνα έντυπα, με έμφαση σε δύο, κυρίως, είδη κειμένων: α) dépêches d’agence και b) faits divers. 

Παράλληλη διερεύνηση της δημοσιογραφικής και της λογοτεχνικής γραφής και αντιπαραβολή τους. Συγγένειες και διαφορές. Επικοινωνιακή λειτουργία, κώδικες, αισθητικές-υφολογικές επιταγές και συμβάσεις. Δημοσιογράφοι και λογοτέχνες, δημοσιογράφοι-λογοτέχνες, πρόσληψη και αναγνώστης. Παρουσία και ρόλος της λογοτεχνίας στον Τύπο και γενικότερα στα ΜΜΕ, Δημοσιογραφία και ΜΜΕ στη λογοτεχνία. 

Το μάθημα αφορά στο σχεδιασμό και ανάπτυξη ψηφιακών και ευφυών πόλεων και περιλαμβάνει (1) την παρουσίαση παραδειγμάτων πόλεων που έχουν αναπτύξει ευρυζωνικά δίκτυα και ψηφιακές υπηρεσίες για την υποστήριξη της λειτουργίας τους, (2) την περιγραφή της αρχιτεκτονικής των ψηφιακών/ ευφυών πόλεων μέσα από την επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας , και (3) την παρουσίαση βασικών τεχνολογιών web που χρησιμοποιούνται στην ανάπτυξη των ψηφιακών εφαρμογών για πόλεις.

Μετά την ολοκλήρωση του εργαστηριακού μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με όλες τις βασικές έννοιες της ηλεκτρονικής επεξεργασίας εντύπου. Οι γνώσεις που θα έχουν αποκτήσει θα τους έχουν καταστήσει ικανούς να εργάζονται με τις δημοφιλέστερες εφαρμογές ηλεκτρονικής επεξεργασίας εντύπου (Desktop Publishing).  Επίσης θα έχουν εξοικειωθεί με συστήματα ηλεκτρονικής αρχισυνταξίας.

Με την αυξανόμενη παγκοσμιοποίηση της βιομηχανίας των ειδήσεων, το μάθημα αποσκοπεί στο να κατανοήσουν οι φοιτητές τον τρόπο παραγωγής, καταγραφής, και μετάδοσης των διεθνών ειδήσεων. Στόχος του μαθήματος ειναι να αναδείξει βασικά θέματα της Διεθνούς Δημοσιογραφίας, αλλά και η σε βάθος κατανόηση θεμάτων διεθνούς πολιτικής, οικονομίας κλπ με στόχο οι φοιτητές να εξοπλισθούν με τις απαραίτητες δεξιότητες για την καλύψη των διεθνών ειδήσεων. Στα πλαίσια αυτά αναλύονται ορισμένα από τα κεντρικά ζητήματα της Διεθνούς Δημοσιογραφίας, ενώ παρουσιάζονται και οι πλέον πρόσφατες συζητήσεις γύρω από καίρια θέματα της Διεθνούς Δημοσιογραφίας. Παράλληλα θα αναπτυχθούν θέματα όπως οι πηγές των διεθνών ειδήσεων, πρακτικά προβλήματα και ηθικά διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι διεθνείς δημοσιογράφοι.

Σελίδα: 1 2 3 4 ()