Σελίδα: 1 2 3 4 5 6 ()

Γενική και Ειδική γνώση της Αγωνιστικής Κολύμβησης καθώς και η σύνδεση της Θεωρίας με την Πράξη στα θέματα της Διδασκαλίας, της Τεχνικής, της Τακτικής και της Προπονητικής. Δίδεται έμφαση στην Φυσιολογία και στην Εργοφυσιολογία καθώς και στην Προπονητική της Κολύμβησης σε όλο το φάσμα των ηλικιών. Η ύλη περιλαμβάνει: 1. Ιστορική εξέλιξη της κολύμβησης. 2. Αρχές πλεύσης και προώθησης. 3. Διδασκαλία των διαφόρων ειδών και των τεχνικών της κολύμβησης, των εκκινήσεων και των στροφών. 4. Βιομηχανική ανάλυση των τεχνικών της κολύμβησης, των εκκινήσεων και των στροφών. 5. Κανονισμοί της κολύμβησης και της οργάνωσης των αγώνων.

Το μάθημα στοχεύει στον εμπλουτισμό και την εμβάθυνση των γνώσεων σχετικά με το άθλημα της αντισφαίρισης. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην εκπαίδευση στην Ειδική Διδακτική του αθλήματος και την παράλληλη ανάπτυξη της τεχνικής κατάρτισης των φοιτητών/τριών, ώστε να είναι σε θέση αργότερα να εξασκήσουν το επάγγελμα του προπονητή του τένις ειδικότερα στις αναπτυξιακές ηλικίες, ή να ασχοληθούν με αυτό στον ερευνητικό ή επιχειρηματικό τομέα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα που υπηρετούνται ανταποκρίνονται στα νεότερα πρότυπα που θέσπισε η Διεθνής Ομοσπονδία Αντισφαίρισης ITF για τα διάφορα στάδια δυσκολίας, τα οποία πρέπει να συμβαδίζουν με τις αντίστοιχες αναπτυξιακές ηλικίες των αθλητών – μαθητών του τένις στο «κόκκινο», το «πορτοκαλί» και το «πράσινο» επίπεδο. Με την απόκτηση εμπειριών και την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: • εκτελούν τα στοιχεία τεχνικής και τακτικής που διδάχθηκαν, σε συνθήκες προπόνησης ή αγώνα, • διδάξουν όσα στοιχεία έχουν μάθει, σε παιδιά στις πρώιμες αναπτυξιακές τους ηλικίες, αλλά και σε αρχάριους ενδιαφερόμενους.

Μαθησιακά αποτελέσματα: Η επαφή και γνωριμία των φοιτητών-τριών με το άθλημα της αντιπτέρισης (μπάντμιντον), η εκμάθηση της τεχνικής των βασικών κτυπημάτων και των ειδικών κανονισμών του αθλήματος, ώστε αυτοί να αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία και να είναι σε θέση να διεξάγουν οι ίδιοι έναν αγώνα δίχως την παρουσία διαιτητή. Εκμάθηση τρόπων διδασκαλίας για την μετάδοση των γνώσεων και των ικανοτήτων που αποκτήθηκαν σε άλλους ενδιαφερόμενους για το άθλημα (αθλητές ή μαθητές) που βρίσκονται σε αρχικό-αρχάριο επίπεδο. Περιεχόμενα μαθήματος: - Ασκήσεις εξοικείωσης με τον εξοπλισμό των παικτών (φτερό και ρακέτα). - Γηπεδικές εγκαταστάσεις. Προσανατολισμός στο χώρο του γηπέδου. - Μεθοδική διδασκαλία των βασικών κτυπημάτων Clear, Smash, Drop, Lift στο forehand και backhand, ανάλυση κινηματικών χαρακτηριστικών τους, συνήθη και πιθανά λάθη σε κάθε κτύπημα, διόρθωση λαθών. - Εισαγωγή στο ψηλό και χαμηλό σέρβις. Σφάλματα στο σέρβις. - Έναρξη αγώνα με κλήρωση και δυνατότητες επιλογής των παικτών. - Κανονισμοί του αθλήματος. Πως κερδίζεται ή χάνεται ο πόντος. - Το μέτρημα και η διαμόρφωση του σκορ σε έναν αγώνα. - Οι μετακινήσεις των παικτών στο γήπεδο και ανάλυση του ειδικού footwork. - Εισαγωγή και εμπέδωση στους απλούς και διπλούς αγώνες.

Υπενθύμιση στοιχείων ατομικής τεχνικής στην επίθεση. -Κινήσεις χωρίς μπάλα, ξεμαρκάρισμα. Τεχνικά χαρακτηριστικά. Υποδοχή της μπάλας, στροφή στο καλάθι. Τακτική διδασκαλίας, ασκησιολόγιο. Προσποιήσεις εξωτερικών παικτών με μπάλα. Είδη κινήσεων και προσποιήσεων. -Ατομική τεχνική στην άμυνα. Βήμα, γλίστρημα. Κατευθυνόμενες αμυντικές κινήσεις. Σπριντ και άμυνα. Ένας - ένας σε όλο το γήπεδο. Επιστροφή στην άμυνα - κλέψιμο - αιφνιδιασμός. Γρήγορη επιστροφή στην άμυνα. Κανονικό παιχνίδι. -Συνεργασία 2 και 3 παικτών στην άμυνα. Αξιοποίηση ιδιαιτέρων ικανοτήτων αθλητών. Αντίληψη και προσαρμοστικότητα. Φυσική κατάσταση και ταχύτητα. Θέση και κινήσεις των ποδιών. Επιμέρους αμυντικές καταστάσεις. Αντιμετώπιση παίκτη με μπάλα ανάλογα με τη θέση του. Αντιμετώπιση παίκτη χωρίς μπάλα σε απόσταση μία πάσα. Άμυνα σε πίβοτ. -Ομαδική άμυνα man-to-man και ζώνη. Είδη man-to-man (κανονικό, πιεστικό, χαλαρό, γυριστό, με παγίδες). Οι ρόλοι των παικτών ανάλογα με τη θέση τους σε κάθε είδος. Ζώνη με μονό ή διπλό παίκτη μπροστά. Αποτελεσματικότερη χρησιμοποίηση ζώνης. Ασκησιολόγιο. Συνδυασμένες άμυνες. Ασκησιολόγιο. Πρέσινγκ. Κινήσεις και θέσεις στο γήπεδο. Βασικά στοιχεία διαφόρων Zone press. -Αμυντική τακτική. Συνδυασμένες άμυνες (4 ζώνη και 1 man-to-man, 2 man-to-man και 3 ζώνη, ανάμικτη άμυνα). Ασκησιολόγιο. Matchup άμυνες. Από ζώνη σε man-to-man και από man-to-man σε ζώνη. Ο ρόλος το κάθε παίκτη ανάλογα με τη θέση του. Αξιοποίηση ιδιαιτέρων ικανοτήτων αθλητών. -Αιφνιδιασμός. Καταστάσεις αιφνιδιασμού με πλεονέκτημα. Ολοκληρωμένος αιφνιδιασμός. Δευτερεύων αιφνιδιασμός. Ασκησιολόγιο. -Passing game, motion offense, double stack, 1-4. Επίθεση εναντίον ζώνης. Επίθεση εναντίον πιεστικής άμυνας. Επίθεση εναντίον πιεστικής άμυνας στο μισό γήπεδο. Ειδικές καταστάσεις. Καθοδήγηση ομάδας και ψυχολογική προετοιμασία. Coaching, συμπεριφορά στον πάγκο και αντίληψη του παιχνιδιού. -Κατασκοπία αντιπάλων, κατασκευή αθλητικού προφίλ και στρατολόγηση παικτών. Στατιστική. Διοργάνωση αγώνων. Προγραμματισμός και καθορισμός προπονητικών περιεχομένων. -Επιβάρυνση και προσαρμοσμένα προγράμματα φυσικής κατάστασης. -Κανονισμοί παιχνιδιού. Διαιτησία. Κανονισμοί διεξαγωγής ελληνικών και ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων. Γραμματεία, φύλλο αγώνα και χρονομέτρηση

Ισορροπία. Μετατοπίσεις, θέσεις, στάσεις. Τρέξιμο, αλλαγή κατεύθυνσης. Τεχνική και τρόποι διδασκαλίας. Γλίστρημα, σταμάτημα, σταμάτημα-βηματισμός. Στάση ετοιμότητας, στροφές (μετωπιαία, ραχιαία). Ατομική τεχνική στην επίθεση. Η πάσα. Το πιάσιμο της μπάλας. Η εξοικείωση με την μπάλα. Υποδοχή μπάλας. - Είδη πάσας. Πάσες με 1 και 2 χέρια. Πάσα στήθους. Σκαστή πάσα. Πάσα πάνω από το κεφάλι. Μακρινή πάσα με 1 χέρι ή πάσα αιφνιδιασμού. Γυριστή πάσα. Πάσα χέρι-χέρι. Μεθοδολογία πάσας. Ασκήσεις εξοικείωσης με την μπάλα. Ασκήσεις πάσας. - Η ντρίπλα. Τεχνική ανάλυση της ντρίπλας. Αρμονική αντίθεση χεριού και ποδιού. Συνεργασία καρπού και δακτύλων. Είδη ντρίπλας (χαμηλή - κοντρόλ και ψηλή - προωθητική). Παραλλαγές της ντρίπλας (σταυρωτή, αντίστροφη, ραχιαία). Μεθοδολογία ασκήσεων για την εκμάθησή της. Ο ρόλος της περιφερειακής όρασης. Συνασκήσεις και ομαδικές ασκήσεις. - Το σουτ. Γενικά στοιχεία. Η εξέλιξη του σουτ. Σουτ από στάση. Βασική θέση για σουτ. Προκαταρκτικές κινήσεις για σουτ. Λάθη που γίνονται και τρόποι διδασκαλίας. Ελεύθερη βολή, εκτέλεση και ασκήσεις για ελεύθερες βολές. Σουτ με άλμα. Τεχνική, λάθη που παρατηρούνται, τρόποι διδασκαλίας, ασκήσεις. -Μπάσιμο, τεχνική και άλμα - σουτ στο μπάσιμο. Διδακτικές αρχές για την εκμάθηση του μπασίματος. Ασκησιολόγιο και οργάνωση χώρου. Ραβερσέ σουτ, λάθη κατά την εκτέλεση και ασκήσεις για το ραβερσέ, Μισό ραβερσέ σουτ. Άλλα είδη (αντίστροφο μπάσιμο, ραβερσέ με μπάσιμο, σουτ με άλμα και γύρισμα στον αέρα, σουτ με κάρφωμα) σουτ. -Ατομική τεχνική στην άμυνα. Βήμα, γλίστρημα. Κατευθυνόμενες αμυντικές κινήσεις. Σπριντ και άμυνα. Ένας - ένας σε όλο το γήπεδο. Ένας - ένας στην αδύνατη πλευρά. Βοήθεια και ανάκαμψη. Αλλαγές στην άμυνα. - Αμυντική ισορροπία. Κλέψιμο της μπάλας και επίθεση. Επιστροφή στην άμυνα - κλέψιμο - αιφνιδιασμός. Γρήγορη επιστροφή στην άμυνα. Κανονικό παιχνίδι...

Ο σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εξοικειωθούν με την ορολογία της κινησιολογίας και τη σχέση των θεωρητικών ανατομικών γνώσεων με την πρακτική και Β) να εχουν ενημερωθεί οι φοιτητές σχετικά με τις πρακτικές εφαρμογές και τις μεθόδους αξιολόγησης των κινητικών προβλημάτων που οφείλονται σε μυοσκελετικές διαταραχές και για τρόπους παρέμβασης στοχεύοντας στον σχεδιασμό ειδικών προγραμμάτων άσκησης για τη βελτίωση της λειτουργικότητας στους πάσχοντες, στους ασκούμενους και τους αθλητές με σκοπό τη συμμετοχή τους στον αθλητισμό και την άσκηση και την μεγιστοποίηση της αθλητικής τους απόδοσης.

ΜΕΛΕΤΟΥΝΤΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

Αθλητικές δραστηριότητες και οι γιορτές στην αρχαία Ελλάδα. Αντικείμενα άθλησης και η εξέλιξή τους. Αξιολόγηση των γραπτών πηγών και των επιγραφών. Ανασκαφικά δεδομένα και αρχαία ελληνική πλαστική. Εξέλιξη των Κούρων. Αγαλματικοί τύποι της κλασικής και ύστερης κλασική περιόδου. Έργα του Πολύκλειτου και του Λυσίππου. Παραστάσεις με αθλητική θεματογραφία. Αγγειοπλαστική και αγγειογραφία, σχήματα και χρήση αγγείων. Μελανόμορφος, ερυθρόμορφος ρυθμός αγγεία. Έργα σπουδαίων αγγειοπλαστών και αγγειογράφων από τον 5ο ως και τον 3ο π.Χ. αιώνα. Αρχιτεκτονική των χώρων άθλησης. Επίσκεψη σε μουσεία και χώρους όπου παρατηρήθηκε αθλητική δραστηριότητα κατά τους αρχαίους χρόνους.

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣ. ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΆ ΤΟΥΣ

Δίδεται έμφαση στη διάδοση των αρχαίων γιορτών που συνδυάζονταν με αθλητικούς αγώνες. Μελετούνται οι σπουδαιότερες αθλητικές γιορτές, τα αγωνίσματα και τα προβλήματα των αρχαίων αγώνων. Τέλος, μελετούνται οι αγώνες και τα θεάματα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορικής περιόδου.

Να γνωρίσει ο φοιτητής/τρια τη φυσική αγωγή σπουδαίων πολιτισμών της αρχαιότητας, όπως επίσης τη θέση που κατείχε η φυσική αγωγή και αθλητισμός γενικότερα κατά την αρχαιοελληνική περίοδο. Η μελέτη της Φυσικής Αγωγής της περιόδου αυτής θα συμβάλει ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα το γενικότερο αγωγικό πλαίσιο αφού η Φυσική Αγωγή αποτέλεσε τη βάση της αρχαίας Ελληνικής αγωγής.

Διδακτική του ποδοσφαίρου: Κανονισμοί, Βασικά στοιχεία της τεχνικής και βασικά στοιχεία τακτικής

Παρουσιάζονται θέματα φυσικής αγωγής και στοιχεία φιλοσοφίας. Σκοπός είναι να ερμηνευθούν οι σκοποί της φυσικής αγωγής του παρελθόντος προκειμένου να κατευθυνθεί η προσοχή μας στην αντιμετώπιση προβλημάτων του μέλλοντος. Μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να: αναγάγουν θέματα φιλοσοφίας διατυπωμένα από τους αρχαίους φιλοσόφους στις απαιτήσεις του σύγχρονου καθημερινού βίου να αναγνωρίσουν την αξία της φυσικής αγωγής στη φιλοσοφία των προσωκρατικών φιλοσόφων. Πέραν των προαναφερθέντων παρουσιάζονται θέματα που έχουν επιλεγεί και θεωρούνται ως τα πλέον επίκαιρα της φιλοσοφίας της φυσικής αγωγής. Γίνονται τοποθετήσεις και δίνονται ερμηνείες, εκφράζονται απορίες και δημιουργούνται ερωτηματικά, κάτι σύμφωνο με τις αρχές της φιλοσοφίας.

Σελίδα: 1 2 3 4 5 6 ()