ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΣΤΕΡ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ.

Το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των σύγχρονων οργανώσεων. Οργανισμοί μάθησης. Η ανάδειξη του ρόλου του ανθρώπινου παράγοντα. Νέες μορφές απασχόλησης. Απασχολησιμότητα. Από τη Διοίκηση Προσωπικού στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων. Στρατηγική επιχείρησης. Οργανωσιακή Κουλτούρα και Στρατηγική Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων. Πολιτικές. Το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον (ικανοποίηση εργαζομένων, αφοσίωση, στρες, ισορροπία εργασιακής οικογενειακής/προσωπικής ζωής, ανασφάλεια εργασίας, εργασιακή επιχειρησιακή ηθική κοινωνική ευθύνη). Υποκίνηση. Ηγεσία. Μελέτες περιπτώσεων.

Στόχος του μαθήματος είναι να εξηγήσει τις αρχές, μεθόδους ανάλυσης και διαδικασίες του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ, να τονίσει τον ρόλο του διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ, να παρουσιάσει ολοκληρωμένα τις περισσότερες γενικές αλλά και εξειδικευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, καθώς και την καταλληλότητα τους, ανάλογα με τις περιστάσεις της αγοράς, τους στόχους της επιχείρησης και το στοιχείο του μίγματος μάρκετινγκ που θεωρείται κεντρικό ανά περίπτωση.

Το παρόν μάθημα θα ασχοληθεί με την ιστορία της διοικητικής σκέψης καθώς και με το δυναμικό και εξελισσόμενο περιβάλλον των οργανισμών. Επιπρόσθετα, θα εμβαθύνει στις βασικές λειτουργίες της διοίκησης δηλαδή στον προγραμματισμό, την οργάνωση, τη διεύθυνση, και τον έλεγχο. Τέλος, θα δώσει έμφαση στο ρόλο και τη φύση των διοικητικών στελεχών σε σχέση με την αποδοτική και αποτελεσματική λειτουργία των οργανισμών. 

Το περιεχόμενο του μαθήματος «Επικοινωνία και Προώθηση» αναφέρεται στην ανάλυση των δραστηριοτήτων της από τη σκοπιά της επιχείρησης και της διαφημιστικής εταιρείας. Παρουσιάζονται τα στάδια που συνθέτουν το διαφημιστικό πρόγραμμα διαπιστώνονται οι στόχοι ενώ προσδιορίζεται ο ρόλος και η βαρύτητα των συμμετεχόντων στη διαδικασία. Συζητούνται οι παράγοντες που επιδρούν στο ύψος και στον τρόπο καθορισμού του διαφημιστικού προϋπολογισμού. Εξετάζεται η στρατηγική δημιουργίας της διαφήμισης που οριοθετείται από τη «δημιουργική ιδέα», τη «μοναδική πρόταση πώλησης» (U.S.P), το «μήνυμα» τον «σχεδιασμό του περιγράμματος» την «απεικόνιση» και την «ανάπτυξη του κειμένου». Η επιλογή των «μέσων μαζικής επικοινωνίας» (μ.μ.ε) για την παρουσίαση του «μηνύματος» και η αγορά «χρόνου» και «χώρου» σ΄ αυτά καλύπτονται εκτεταμένα. Γίνεται αναφορά στη δομή, στην οργάνωση και στον τρόπο λειτουργίας της διαφημιστικής εταιρείας, ενώ παράλληλα σκιαγραφούνται οι εξελίξεις που αναφέρονται στη διαφήμιση στο διαδίκτυο (internet), η πολιτική διαφήμιση και η κοινωνική διάσταση της διαφήμισης.

Τα κυριότερα ζητήματα που θα εξεταστούν αφορούν τη σχέση ζήτησης – προσφοράς, τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής, τον καθορισμό των παραγόντων υπολογισμού του κόστους και τα συστήματα κοστολόγησης, τον τρόπο δημιουργίας εσόδων, την επίτευξη κερδοφορίας, τη θεωρία παιγνίων, τη διάρθρωση των συστημάτων προϋπολογισμού και τον τρόπο δημιουργίας ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων. 

Syllabus Managerial Economics_MBA_2021-2022.pdfSyllabus Managerial Economics_MBA_2021-2022.pdf

Σκοπός μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση:

  • Να περιγράψει τις επιχειρηματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες επιχειρήσεις και οργανισμοί και να κατανοήσει τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού.
  • Να αναλύσει το περιβάλλον που δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις και οργανισμοί χρησιμοποιώντας εργαλεία του στρατηγικού σχεδιασμού.
  • Να κατανοήσει πώς θα αξιοποιήσει τις θεμελιώδεις ικανότητες ενός οργανισμού με στόχο την επίτευξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην αγορά.
  • Να εφαρμόσει εναλλακτικές στρατηγικές προσεγγίσεις για την επιτυχημένη εφαρμογή του στρατηγικού σχεδιασμού.

Περιγραφή μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να αναδείξει τη σημασία του στρατηγικού μάνατζμεντ και να δώσει την ευκαιρία στους φοιτητές να αναπτύξουν τις ικανότητές τους για να σκέφτονται στρατηγικά, να αναλύουν το περιβάλλον των επιχειρήσεων και των οργανισμών και να προτείνουν εναλλακτικές στρατηγικές χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του στρατηγικού σχεδιασμού. Οι φοιτητές κατανοούν πως τα στελέχη των επιχειρήσεων συνδυάζουν τους πόρους και τις μοναδικές ικανότητες με τα στοιχεία του εξωτερικού περιβάλλοντος, ώστε να υλοποιούν στρατηγικά σχέδια που τις επιτρέπουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις των αγορών. Το μάθημα παρουσιάζει τις κύριες έννοιες και τεχνικές του στρατηγικού μάνατζμεντ μέσω ενός ολιστικού στρατηγικού πλαισίου ανάλυσης, διαμόρφωσης και εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού.

Περιεχόμενο Μαθήματος:

Εισαγωγή στη Στρατηγική, Ανάλυση Ανταγωνιστών – Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα, Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος, Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος, Δημιουργία αξίας, Δήλωση αποστολής – Όραμα, Διαμόρφωση Στρατηγικής, Εναλλακτικές Στρατηγικές, Διαμόρφωση και Εφαρμογή Στρατηγικών Αποφάσεων, Ανάλυση Μελετών Περίπτωσης.