Στόχος του μαθήματος είναι η ανάλυση της λειτουργίας των χρηματοοικονομικών αγορών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη θεωρία του σχηματισμού των τιμών στην αγορά μετοχών, την αγορά ομολογιών και την αγορά παραγώγων. Το περιεχόμενο καλύπτει τα θέματα: Αποτίμηση ομολογιών, Διαχείριση κινδύνου επιτοκίου και επανεπένδυσης , Δείκτης διάρκειας και κυρτότητας, Προφύλαξη χαρτοφυλακίου ομολογιών, αποτίμηση ομολογιών με μη επίπεδη καμπύλη επιτοκίων, Εκδόσεις νέων μετοχών: Αρχικές δημόσιες προσφορές και Εκδόσεις δικαιωμάτων,Αποτίμηση μετοχών υπό καθεστώς βεβαιότητας: Υποδείγματα αποτίμησης μερισμάτων, Απόδοση και κίνδυνος χαρτοφυλακίου μετοχών , Αποτίμηση μετοχών υπό καθεστώς αβεβαιότητας: Υπόδειγμα CAPM, Υπόδειγμα APT, Διαχείριση και αξιολόγηση επίδοσης χαρτοφυλακίων και Αμοιβαίων Κεφαλαίων, Υπόθεση της Αποτελεσματικότητα της αγοράς (ασθενής, ημιισχυρή, ισχυρή μορφή) και εμπειρική διερεύνηση της υπόθεσης.

Το παρόν μάθημα έχει ως βασικό στόχο να εμβαθύνει στην έννοια της
επιχειρηματικής ευθύνης καθώς και στον μετασχηματισμό που συντελείται
προς τη στρατηγική και ολιστική κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη και
βιωσιμότητα. Ειδικότερα, αναλύεται η ανάγκη μετάβασης σε μια ολιστική
επιχειρηματική προσέγγιση, όπου η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ)
ενσωματώνεται στη στρατηγική και στις βασικές επιχειρηματικές
λειτουργίες, και είναι σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα μέρη, με σκοπό
μια διαρκή και βιώσιμη αξία στο χρόνο.

We will explain the structure of markets as they are shaped by the strategic behavior of firms. Pricing behavior as well as other strategies define the degree of competition and market form. The course
will deal with issues such as concentration and market power, market power measurement, vertical relationships, product differentiation, advertising, oligopoly, cartels, digital platforms and competition policy.

Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει και να αναλύσει το θεωρητικό και πρακτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο να μπορούν να εξετασθούν διεξοδικά οι σημαντικότερες αποφάσεις χρηματοοικονομικής φύσεως κατά τη διαχείριση μίας πολυεθνικής εταιρίας, σαν επέκταση των αρχών που περιλαμβάνται σε προηγούμενα μαθήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης εγχωρίων επιχειρήσεων. Έμφαση δίνεται στους παράγοντες που προσδίδουν επιπλέον πολυπλότητα και στις πηγές ρίσκου κατά τη μετάβαση από την εγχώρια στη διεθνή χρηματοοικονομική διοίκηση. Τέλος αναλύονται διεξοδικά θεωρίες και πρακτικές αντιμετώπισης αυτών των ρίσκων και της πολυπλοκότητας.

Το μάθημα εμβαθύνει στα θέματα της χρηματοοικονομικής με έμφαση τον κίνδυνο και την αξιολόγηση της έκθεσης σε κίνδυνο αγορών και επιτοκίου. Eξηγείται η έννοια του εταιρικού μεσο-σταθμικού κόστους κεφαλαίου (WACC). Εισάγεται η κλασική θεωρία στάθμισης κινδύνου (CAPM).

Το μάθημα των Παραγώγων έχει σαν στόχο την εισαγωγή στις βασικότερες μορφές παραγώγων χρηματοοικονομικών προϊόντων αλλά την παρουσίαση των αγορών παραγώγων και αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των σπουδαστών που ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν περισσότερο στα ανώτερα Χρηματοοικονομικά και πιθανά να απασχοληθούν μελλοντικά στον τομέα των επενδύσεων. Το μάθημα αυτό χτίζει το γνωστικό υπόβαθρο για την κατανόηση α) των επενδύσεων σε παράγωγα προϊόντα (όπως προθεσμιακές συμβάσεις, συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, δικαιώματα προαίρεσης, και swaps), β) των αγορών παραγώγων, και γ) τη χρήση των δικαιωμάτων στη διαχείριση χρηματοοικονομικών κινδύνων.

Σκοπός είναι η παρουσίαση με ολοκληρωμένη και συστηματική προσέγγιση των διαδικασιών που καλούνται να εφαρμόσουν επιχειρήσεις και οργανισμοί στο πλαίσιο της στρατηγικής διοίκησης της καινοτομίας και ιδιαίτερα της ανάπτυξης νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Κατανόηση της κρισιμότητας των αποφάσεων που καλούνται να λάβουν οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί ως προς την έρευνα και την καινοτομία.
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν την σημασία της επιχειρηματικότητας και να λάβουν γνώσεις για τα βήματα που απαιτούνται ώστε να δημιουργήσουν μια νεοφυής επιχείρηση.
Παράλληλα το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη δημιουργία νέων ιδεών, την ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού πλάνου και την προσέλκυση κεφαλαίου.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν να:

  • Εντοπίζουν και εφαρμόζουν τις καλύτερες πρακτικές όσο αφορά στη Στρατηγική Διαχείριση Καινοτομίας
  • Κατανοούν τη διαδικασία ανάπτυξης νέων προϊόντων και υπηρεσιών
  • Προσδιορίζουν τους κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας των καινοτομιών
  • Λαμβάνουν τις στρατηγικές αποφάσεις κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των καινοτομιών
  • Αξιολογούν το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο των επιχειρήσεων και των οργανισμών
  • Αναπτύσσουν, να κατανοούν και να διαχειρίζονται τα στάδια της ανάπτυξης των προϊόντων και των υπηρεσιών
  • Κατανοούν και να διαχειρίζονται τα μοντέλα υιοθέτησης, ανάπτυξης και διάχυσης νέων προϊόντων και υπηρεσιών
  • Κατανοούν και να αναπτύσσουν επιχειρηματικά σχέδια
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει και να παρουσιάσει τα σημαντικότερα θέματα που αφορούν τη στρατηγική διοίκηση των επιχειρήσεων και οργανισμών.
Θα δοθεί έμφαση στον τρόπο προσδιορισμού της ανταγωνιστικής θέσης της επιχείρησης και ανάπτυξης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των δραστηριοτήτων της.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν να:

  • Αναγνωρίζουν και ανταποκρίνονται στις στρατηγικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις
  • Κατανοούν την αναγκαιότητας της στρατηγικής και του στρατηγικού προγραμματισμού
  • Αναλύουν το εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης
  • Τοποθετούν την επιχείρηση καλύτερα απέναντι στις δυνάμεις της αγοράς ώστε να τις επηρεάσει προς όφελός της
  • Κατανοούν πως μια επιχείρηση μπορεί να καινοτομήσει στρατηγικά και να “αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού” στην αγορά της
  • Δημιουργούν για την επιχείρηση τις μοναδικές ικανότητες εκείνες που είναι απαραίτητες για να επιτύχει, διατηρήσει και βελτιώσει την θέση της στην αγορά
  • Υλοποιούν τη στρατηγική διάγνωση της επιχείρησης για την παρουσίαση των εναλλακτικών τεχνικών και προσεγγίσεων για κάθε στάδιο
  • Κατανοούν και διαμορφώνουν την αποστολή και του αντικειμενικού σκοπού της επιχείρησης
  • Καταστρώνουν και να υλοποιούν εναλλακτικές στρατηγικές
  • Επιλέγουν και να εποπτεύουν τις στρατηγικές καθώς και να επικαιροποιούν, να ελέγχουν και να επικοινωνούν την εταιρική στρατηγική
  • Να εφαρμόζουν την κατάλληλη στρατηγική σύμφωνα με τη δομή της επιχείρησης

Ο στόχος του μαθήματος είναι εισαγάγει τους φοιτητές/τριες στο
οικονομικό γίγνεσθαι» της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα κριτικά
να παρουσιάσει και να αναλύσει: το βασικό υπόβαθρο για την μελέτη της
Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης. Εστιάζουμε στην ιστορική ανάπτυξη/εξέλιξη της
Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε) μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, τις διαδικασίες
αποφάσεων/νομοθέτησης, στους μεταβαλλόμενους θεσμούς της βαθμιαίας
οικονομικής ενοποίησης της Ε.Ε, στον ρόλο του προϋπολογισμού, στη
διαδικασία λήψης αποφάσεων κ.α. Εξετάζουμε τις μικροοικονομικές πτυχές
και τις βασικές μικροοικονομικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης
(ΚΑΠ, Πολιτική ανταγωνισμού, κ.ά).

The main challenges for macroeconomic theory are to explain the long-run economic growth and the short-term business fluctuations observed in the real world. The course Special Topics in Macroeconomics introduces students to advanced economic analysis of these issues aiming to bridge the gap between the typical intermediate macroeconomics courses and the more advanced courses used at the graduate level.