Ανάπτυξη θεωρίας και πρακτική εκπαίδευση στην κλινική Πυρηνική Ιατρική με έμφαση στη μοριακή απεικόνιση και στα theranostics

Theoretical skills:
a) Anatomy and physiology of the eye and the visual system
b) Basic knowledge of refractive errors
c) Understanding pathophysiological mechanisms of the most common eye
diseases including the following: ocular surface diseases, cataract,
strabismus, uveitis, glaucoma, cornea diseases, diabetic retinopathy,
age-related macular degeneration, retinal detachment and optic nerve
diseases.
d) Basic knowledge of Ocular Microbiology and Pharmacology, Imaging in
Ophthalmology, and Ocular Pathology (including eye globe, eyelids, and
orbit)
e) Ocular manifestations of systemic diseases, ocular side effects of
systemic medications, systemic side effects of ocular medications
f) Evidence-based medicine principles applied in clinical ophthalmology
Practical Skills:
a) Basic eye examination: visual acuity, pupil reactions, ocular
motility, cover-uncover test, visual fields by confrontation, red
reflex, direct ophthalmoscopy
b) Taking an ophthalmic history, in case of acute painless vision loss,
in case of chronic vision loss, in case of red or painful eye, in case
of eye trauma, in case of an eye movement abnormality or diplopia
c) Instill ocular medications, flush conjunctival fornices, pad an eye
d) Evaluate ophthalmology clinical cases and formulate differential
diagnoses, triage ocular emergencies and describe when it is necessary
to refer a patient urgently to ophthalmology

Η Πυρηνική Ιατρική αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ιατρικής ακριβείας και εξατομικευμένης θεραπείας. H τεχνολογική ανάπτυξη των απεικονιστικών συστημάτων SPECT/CT και PET/CT αλλά και η εμφάνιση νέων rαδιοφαρμάκων ανοίγει νέους δρόμους όχι μόνο στη διάγνωση αλ΄΄λά και στη στοχευμένη θεραπεία (THERANOSTICS) ογκολογικών και όχι μόνο ασθενών. Στο νέο αυτό μάθημα διδάσκονται οι πλέον σύγχρονες διαγνωστικές και θεραπευτικές εφαρμογές της Πυρηνικής Ιατρικής στην κλινική πράξη.

Πρόκειται για νέα έναρξη του μαθήματος Ειδική Παθολογικ΄ή Ανατομική που διδάσκεται σε 5 εξάμηνα (καθετοποιημένη διδασκαλία). Υπάρχουν ήδη τα μαθήματα που ξεκίνησαν 2022 και το 2023 με τίτλο 2022 Ειδική Παθολογική Ανατομικά (καθετοποιημένη διδασκαλία) και 2023 Ειδική Παθολογική Ανατομικά (καθετοποιημένη διδασκαλία).

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: - αντιληφθούν και να αναζητήσουν τη συν-νοσηρότητα στους ηλικιωμένους ασθενείς - ευαισθητοποιηθούν και να αναγνωρίζουν ότι η κατάσταση της υγείας ενός ηλικιωμένου εξαρτάται και από επιδράσεις πέρα από τις εκδηλώσεις διαφόρων ασθενειών, όπως είναι κοινωνικοί, ψυχολογικοί, συναισθηματικοί, διανοητικοί, περιβαλλοντικοί, πνευματικοί και οικονομικοί παράγοντες - γνωρίζουν τα συνηθέστερα και σημαντικότερα νοσήματα της παθολογίας που συναντώνται στους ηλικιωμένους ασθενείς. - είναι σε θέση να εκτιμήσουν τη λειτουργική κατάσταση του ηλικιωμένου ατόμου και να γνωρίζουν τις βασικές αρχές της σφαιρικής γηριατρικής εκτίμησης (Comprehensive Geriatric Assessment).

Ειδική Ιστολογία- Ιστολογία ανά σύστημα και όργανα

Κλινική Ψυχιατρική με συνοδό κλινική άσκηση

Το επιλεγομενο μάθημα έχει σαν σκοπό να καλύψει τις περιοχές Α. Διαχείρισης Ιατρικών Δεδομένων (δομημένων και μη), ποιότητας και προτύπων, ανάλυσης ιατρικών εικόνων, συλλογής και ανάλυσης βιοσημάτων, και εφαρμογών στήριξης απόφασης Β. Μηχανικής Μάθησης και Βαθειάς Μάθησης, καθώς και εφαρμογές με δεδομένα εικόνας, βιοσημάτων, βιολογικά, καθημερινής ζωής, και θέματα αξιοπιστίας της ΤΝ στην ιατρικές εφαρμογες στηριξης απόφασης

Χειρουργικές παθήσεις - Παθοφυσιολογία - Διάγνωση - Θεραπεία

Υποχρεωτικό Μάθημα Παιδιατρική Ι, ΙΑ1062, 10ο Εξάμηνο

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να λαμβάνει λεπτομερές παιδιατρικό ιστορικό, να διεκπεραιώνει την κατά συστήματα φυσική εξέταση σε παιδιά διαφορετικών ηλικιών, να αξιολογεί τις σωματικές παραμέτρους (Βάρος σώματος, Μήκος σώματος, Περίμετρος κεφαλής) με τη χρήση των κλιμάκων ανάπτυξης και τις εκτροπές τους, να αναγνωρίζει τα στάδια αναπτυξιολογικής ωρίμανσης κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής και να αξιολογεί τυχόν εκτροπές, να αναζητά και να αναγνωρίζει συγγενείς ανωμαλίες (σύνδρομα) σε πρώιμο στάδιο, να αναγνωρίζει τη σημασία κοινών κλινικών εκδηλώσεων και ευρημάτων (π.χ. βήχας, εμετός, διάρροια, πόνος, σπασμοί, αιματουρία, οίδημα , αναιμία, ίκτερος), να ερμηνεύει βασικά κλινικο-εργαστηριακά δεδομένα ανάλογα με την ηλικία του ασθενή, να ελέγχει το βιβλιάριο υγείας του παιδιού και να εφαρμόζει τα σχήματα εμβολιασμών ανάλογα με την ηλικία, να γνωρίζει και να εφαρμόζει τις αρχές διατροφής βρέφους, νηπίου και παιδιού