Το μάθημα αναφέρεται στις βασικές αρχές της Διοίκησης και της Λειτουργίας των Ναυτιλιακών Μεταφορών με έμφαση στη Ναυτιλία Τακτικών Γραμμών και στη δομή της και τις τάσεις εξέλιξής της, όπως επίσης και στην επιρροή τους στη Λιμενική υποδομή και τις λιμενικές λειτουργίες. Στην προσέγγιση αυτή αναλύεται ο ρόλος και οι επιπτώσεις της συγκέντρωσης στη Ναυτιλία Τακτικών Γραμμών, ο ρόλος της μεγέθυνσης της χωρητικότητας των πλοίων και η επιρροή των εξελίξεων αυτών στη διαμόρφωση του δικτύου θαλάσσιων μεταφορών. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στις τελευταίες εξελίξεις της Ναυτιλιακής & Λιμενικής Εφοδιαστικής και στη δομή της Ναυτιλίας μετά την εμφάνιση του COVID 19.

Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές την ευκαιρία να επισκεφθούν μια πραγματική εταιρεία προκειμένου να συζητήσουν με τους εκεί υπευθύνους τις λειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρίας και να εξετάσουν τις προκλήσεις που εκεί αντιμετωπίζουν.

Το μάθημα παρουσιάζει τα είδη προβλημάτων L & SC που μπορούν να λυθούν με τη εφαρμογή τεχνικών της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης. Παρουσιάζεται η μεθοδολογία Εξόρυξης Δεδομένων για Ανακάλυψη Γνώσης από δεδομένα L & SC ενώ μελετάται η χρήση Δέντρων Αποφάσεων για την πραγματοποίηση προβλέψεων. Καλύπτονται θέματα κατηγοριοποίησης με τη χρήση γραμμικών και μη γραμμικών διακριτικών συναρτήσεων (Logistic Regression, Support Vector Machine). Παρουσιάζεται η επίλυση προβλημάτων συσταδοποίησης δεδομένων L & SC με τεχνικές όπως αυτή των κοντινότερων γειτόνων ή αυτών των k-mean. Εξετάζεται η ανακάλυψη κανόνων συσχέτισης από δεδομένα L & SC καθώς και η χρήση Νευρωνικών Δικτύων και Βαθιάς Μάθησης για προβλήματα πρόβλεψης στο τομέα L & SC. Τέλος παρουσιάζονται οι τρέχουσες τάσεις στη Μηχανική Μάθηση και η συμβολή τους στο τομέα των ευφυών L&SC.

Tο μάθημα παρουσιάζει το τι είναι τα Μεγάλα Δεδομένα L & SCM, και επισημαίνει τις Εφαρμογές Αναλυτικής Μεγάλων Δεδομένων σε τομείς L & SCM όπως ο σχεδιασμός του δικτύου της εφοδιαστικής αλυσίδας, η διαχείριση προμηθειών, η διαχείριση αποθεμάτων κ.α. Εξετάζονται οι λειτουργίες συλλογής και επεξεργασίας Μεγάλων Δεδομένων καθώς και η ανάλυσή τους μέσω εργαλείων στατιστικής και οπτικοποίησης. Επίσης, παρουσιάζονται και αναλύονται μαθηματικά πρότυπα για την ανάλυση χρονοσειρών που διαφοροποιούνται βάσει τις παρουσίας ή απουσίας τάσης και εποχικότητας αλλά και περιόδων με διακοπές στη ζήτηση. Η ανάλυση των χρονοσειρών πραγματοποιείται προκειμένου να προβλεφθεί η μελλοντική ζήτηση των πελατών. Κατά την διάρκεια του μαθήματος θα χρησιμοποιηθούν δημοφιλή εργαλεία Αναλυτικής Μεγάλων Δεδομένων όπως το Tableau και το Qlik Sense. Επίσης, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με την ανάλυση χρονοσειρών και τις προβλέψεις χρησιμοποιώντας υπολογιστικά φύλλα.

The course presents quantitative techniques for the efficient management of production planning and inventory replenishment processes. It provides to students skills and tools useful to the inventory manager for demand forecasting, coping with supply disruptions and providing the necessary customer service levels, taking into account the economic characteristics of supply and production systems. 

The objective of the course is to familiarize students with key and supporting business functions aiming to add value and increase the performance of a company’s supply chain. Furthermore, it discusses advanced topics and emerging trends in Supply Chain Management (SCM).

Το μάθημα επικεντρώνεται στις έννοιες, στις πρακτικές και στις ποσοτικές μεθόδους της Διοίκησης Επιχειρησιακών Λειτουργιών, που εφαρμόζονται στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών.

M.Sc. ``Logistics και Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας’’ (ΑΠΘ) Περιγραφή του μαθήματος Κατανόηση των εννοιών των Υπηρεσιών και της Διοίκησης Υπηρεσιών: Ο ρόλος των υπηρεσιών στη σύγχρονη Οικονομία, Η φύση των υπηρεσιών, Στρατηγικές στις υπηρεσίες. Σχεδίαση των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών: Σχεδίαση και ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, Ποιότητα στις υπηρεσίες, Εταιρική κουλτούρα στις υπηρεσίες, Ψηφιακές υπηρεσίες, Θέση εγκατάστασης μιας επιχείρησης παροχής υπηρεσιών, Υποστηρικτικός εξοπλισμός. Διοίκηση Υπηρεσιών: Στρατηγικές Διαχείρισης της ζήτησης και των πόρων της επιχείρησης: Διαχείριση εσόδων, Διαχείριση της `χασούρας’, Διοίκηση Έργων στις υπηρεσίες, Η μέθοδος `έξι σίγμα’ και λιτές διαδικασίες στις υπηρεσίες, Διαχείριση των ουρών αναμονής, Διαχείριση των σχέσεων με τους προμηθευτές. Παροχή υπηρεσιών παγκόσμιας κλάσης: Παραγωγικότητα και βελτίωση της ποιότητας, Ανάπτυξη και παγκοσμιοποίηση των υπηρεσιών. Ποσοτικές μέθοδοι στη Διοίκηση Υπηρεσιών: Διοίκηση έργων στις υπηρεσίες, PERT/CPM: PERT/TIME, PERT/COST, Πρόβλεψη της ζήτησης για υπηρεσίες, Υποδείγματα γραμμών (ουρών) αναμονής και Σχεδίαση της δυναμικότητας (των πόρων) της επιχείρησης παροχής υπηρεσιών, Υποδείγματα δικτύων ουρών αναμονής και εφαρμογές τους στις υπηρεσίες, Υποδείγματα Γραμμικού Προγραμματισμού και Προσομοίωσης με εφαρμογές στη Διοίκηση Υπηρεσιών, Θεωρία Παιγνίων και εφαρμογές της στη Διοίκηση Logistics και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Χρήση διαφόρων πακέτων λογισμικού. Εκπόνηση και Παρουσίαση μελετών περίπτωσης, ερευνητικών άρθρων/εργασιών και projects από τους μεταπτυχιακούς.

-----------------

M.Sc. in Logistics and Supply Chain Management

 

Service Operations Management

 

Course Objective

 

The purpose of this module is to provide an in-depth view of service operations management. Service operations management is firmly established as a field of study that embraces all service industries. Services touch the lives of every person in all countries every day: food services, communication services, educational services, healthcare services and emergency services, logistics, to name a few. Our welfare and the welfare of our economy are now based on services. A mixture of case studies as well as of qualitative and quantitative themes and techniques is chosen to cover the concepts and methods of service operations management.

 

Course Description

Understanding Services: The role of services in an Economy, The nature of services, Service strategies. Designing the Service Enterprise: New service development, Service quality, The service encounter, E-service, Service facility location, The supporting facility. Managing Service Operations: Managing supply and demand: Revenue management, Yield management, service project management, six-sigma method and lean operations in services, Managing waiting lines, Managing service supply relationships, Managing facilitating goods. Towards World-Class Service: Productivity and quality improvement, Growth and globalization of services.

Quantitative models for Service Operations Management: Project Management, PERT/CPM: PERT/TIME, PERT/COST, Forecasting Demand for Services, Waiting Line Models and Capacity Planning, Queueing Network Models applied to services, Linear Programming Models and Simulation applied to Service Operations Management, Game Theory applied to Logistics/Supply Chain Management and Strategic Management. Demonstration of software packages. Presentation of case studies and projects by the students.

 

Παρουσίαση των αρχών διοίκησης και οργάνωσης των υπηρεσιών. 

Aim of the course is to familiarize students with simulation methods, which are extremely useful in decision making for logistics management. The course covers the most important modeling principles and techniques as well as discrete event simulation concepts, using both spreadsheets and simulation software, emphasizing on problems and applications on planning and operation of supply chains and logistics management. 

Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις βασικές τεχνικές της Επιχειρησιακής Έρευνας οι οποίες βοηθούν τις επιχειρήσεις στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Επιπρόσθετα παρουσιάζονται προηγμένες τεχνικές και αλγόριθμοι οι οποίες βοηθούν τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τους δείκτες απόδοσής τους. Ο κύριος στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να μοντελοποιούν, αναλύουν και τελικά λύνουν τέτοιου είδους προβλήματα.

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει βασικές έννοιες και τεχνικές/μεθόδους που αφορούν στο σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και τη λειτουργία σύγχρονων εφοδιαστικών αλυσίδων επιχειρήσεων και οργανισμών. Το μάθημα αναδεικνύει το στρατηγικό ρόλο και τη σπουδαιότητα της εταιρικής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας και παρουσιάζει αναδυόμενες τάσεις και σύγχρονες προοπτικές στη Διοίκηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στο παγκόσμιο επιχειρηματικό και διεθνές εμπορικό περιβάλλον. Ιδιαίτερη έμφαση αποδίδεται στη βελτιστοποίηση αποφάσεων σχεδιασμού του δικτύου της εφοδιαστικής αλυσίδας, την αξιολόγηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και της απόδοσης των λειτουργιών που σχετίζονται με τη διαχείριση των αποθεμάτων και τη μεταφορά εμπορευμάτων. 

The purpose of this module is to combine Theory and Practice in Logistics and Supply Chain Management by providing state-of-the-art case studies and how they handle their Logistics and Supply Chain operations. These cases have been chosen carefully from the international literature. These are also taught in various US and European Business Schools.

The main target of this module is to provide practical applications in the area of Logistics and Supply Chain Management. Specific carefully chosen case studies from the international literature (ESSEC Paris, Ecole des Ponts in France, Washington University in St. Louis: Olin School of Business, Harvard Budiness School, and other schools) are selected and assigned to the students of the second Semester of the Master’s Program on Logistics and Supply Chain Management. Students have the opportunity to gain experiences in various themes of Logistics and Supply Chain Management. Renowned scholars from European and American Universities are invited to present various subjects in their areas of expertise to the students, via Skype. 

Σύντομη περιγραφή του σκοπού & της ύλης του μαθήματος: Διαλέξεις στα παρακάτω θέματα: • Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα και στα Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών πόρων (ERP) • Δομή και Λειτουργία Συστημάτων ERP & Logistics • Τεχνολογική Υποδομή ενός συστήματος ERP & Logistics. • WMS (Απαιτήσεις), ERP & SEN, WMS & SEN • Διασυνδέσεις Συστημάτων Logistics με τα Πληροφορικά Υποσυστήματα της Επιχείρησης • Φυσικοί Χώροι Αποθήκης. Σχεδίαση και οργάνωση Συστοιχίας. • Είδη Αποθήκης – Πρότυπα Συσκευασιών – Παραστατικά Τοποθέτησης. • Σχεδίαση Διαδικασιών Αποθήκης & Εκτέλεση Εντολών Εφοδιαστικής. • Αποθηκευτικά & Εφοδιαστικά Χαρακτηριστικά Ειδών Αποθήκης. Δέσμες Εντολών. • Εφοδιαστική Αποθηκών & Εμπορική Διαχείριση. • Ασύρματη Διαχείριση (RF) • Τάσεις και προοπτικές των Πληροφοριακών Συστημάτων Logistics

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών σε βασικά θέματα όπως η μοντελοποίηση, ο σχεδιασμός, η ανάλυση και η βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Παρουσιάζονται προηγμένες μαθηματικές τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται για την βελτιστοποίηση των δεικτών απόδοσης της εφοδιαστικής αλυσίδας.