Game module - Αυτόματη δημιουργία παιχνιδιών (Σταυρόλεξο, Sudoku κ.α.)

Οδηγοί για διδάσκοντες/ διδάσκουσες > Προχωρημένα θέματα > Η Παιχνιδοποίηση (Gamification) στα ηλεκτρονικά σας μαθήματα > Game module - Αυτόματη δημιουργία παιχνιδιών (Σταυρόλεξο, Sudoku κ.α.)

Τελευταία ενημέρωση: 26/6/2024


Περιεχόμενα

  1. Τι είναι το Game module
  2. Γενικά βήματα δημιουργίας παιχνιδιών
  3. Εκατομμυριούχος

Τι είναι το Game module

Το Game module αξιοποιεί την Τράπεζα ερωτήσεων, τα Κουίζ και τα Γλωσσάρια προκειμένου να δημιουργηθούν αυτόματα διαδραστικά παιχνίδια στο ηλεκτρονικό σας μάθημα. Τα παιχνίδια που μπορούν να δημιουργηθούν είναι:

  • σταυρόλεξο

  • κρυπτόλεξο

  • εκατομμυριούχος

  • sudoku

  • φιδάκι

  • κρυφή εικόνα

  • κρεμάλα

Γενικά βήματα δημιουργίας παιχνιδιών

Για να δημιουργήσετε ένα παιχνίδι του Game module ακολουθήστε τα εξής βήματα:

  • μεταβείτε στη σελίδα του μαθήματός σας,

  • επιλέξτε Ενεργοποίηση επεξεργασίας (Turn editing on),

  • κάντε κλικ στο σύνδεσμο Προσθήκη δραστηριότητας ή πόρους (Add an activity or resource),

  • στο αναδυόμενο παράθυρο επιλέξτε Παιχνίδι - Εκατομμυριούχος, Παιχνίδι - Η κρυμμένη εικόνα, Παιχνίδι - Κρεμάλα, Παιχνίδι - Κρυπτόλεξο, Παιχνίδι - Σταυρόλεξο ή Παιχνίδι - Sudoku ανάλογα με το ποιο παιχνίδι θέλετε να προσθέσετε,

  • στη φόρμα δημιουργίας παιχνιδιού που θα μεταφερθείτε κάντε τις επιθυμητές ρυθμίσεις και πατήστε Αποθήκευση και Προβολή

Σταυρόλεξο

Αυτό το παιχνίδι αντλεί λέξεις από τα Γλωσσάρια και τις ερωτήσεις σύντομης απάντησης των Κουίζ και δημιουργεί ένα τυχαίο σταυρόλεξο. Οι διδάσκοντες/διδάσκουσες μπορούν να ορίζουν το μέγιστο αριθμό στηλών/γραμμών ή λέξεων που περιέχει το σταυρόλεξο.Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες έχουν στη διάθεσή τους το κουμπί "Έλεγχος σταυρόλεξου" προκειμένου να ελέγξουν την ορθότητα των απαντήσεών τους. Κάθε φορά που ένας/μια εκπαιδευόμενος/εκπαιδευόμενη επισκέπτεται τη σελίδα του σταυρόλεξου δημιουργείται αυτοματοποιημένα και δυναμικά ένα νέο σταυρόλεξο.

eMarketing crossword

Για να δημιουργήσετε ένα Σταυρόλεξο ακολουθήστε τα εξής βήματα:

  • μεταβείτε στη σελίδα του μαθήματός σας,

  • επιλέξτε Ενεργοποίηση επεξεργασίας (Turn editing on),

  • κάντε κλικ στο σύνδεσμο Προσθήκη δραστηριότητας ή πόρους (Add an activity or resource),

  • στο αναδυόμενο παράθυρο επιλέξτε Παιχνίδι Σταυρόλεξο,

stayrolexo

 

  • στη φόρμα δημιουργίας του Σταυρόλεξου που θα εμφανιστεί αρκεί κατ' ελάχιστο να δώσετε ένα Όνομα και να αφήσετε τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις. Ωστόσο, διαβάστε παρακάτω σε ποιες ρυθμίσεις θα πρέπει να δώσετε προσοχή προκειμένου το Σταυρόλεξο να εμφανιστεί όπως επιθυμείτε.

creation form

Στη φόρμα δημιουργίας του Σταυρόλεξου δώστε προσοχή στις εξής ρυθμίσεις:

  • Πηγή ερωτήσεων: επιλέξτε την πηγή για την αυτόματη παραγωγή των ερωτήσεων του Σταυρόλεξου. Οι ερωτήσεις μπορούν να προέλθουν από την Τράπεζα ερωτήσεων του μαθήματος, ένα Γλωσσάρι ή ένα Κουίζ.

  • Διαλέξτε λεξικό: σε περίπτωση που στην προηγούμενη ρύθμιση επιλέξατε Γλωσσάρι τότε εδώ ορίστε το Γλωσσάρι που θέλετε να χρησιμοποιηθεί.

  • Μόνο εγκεκριμένες καταχωρήσεις ή καταχωρήσεις γλωσσαρίου διδάσκοντος: επιλέξτε Ναι αν θέλετε οι καταχωρήσεις που θα χρησιμοποιηθούν στο Σταυρόλεξο να είναι εγκεκριμένες από τον/την διδάσκοντα/διδάσκουσα ή να έχουν καταχωρηθεί από τον/την ίδιο/ίδια.

  • Διαλέξτε κατηγορία ερωτήσεων: σε περίπτωση που στη ρύθμιση Πηγή ερωτήσεων επιλέξατε Ερωτήσεις τότε εδώ καθορίστε τη συγκεκριμένη κατηγορία από την οποία θέλετε να προέρχονται οι ερωτήσεις.

  • Να συμπεριλαμβάνονται οι υποκατηγορίες: αν επιλέξετε Ναι τότε οι ερωτήσεις του Σταυρόλεξου θα προέρχονται όχι μόνο από την κατηγορία που επιλέξατε στην προηγούμενη ρύθμιση αλλά και από όλες τις υποκατηγορίες αυτής.

  • Απενεργοποίηση περίληψης

  • Εμφάνιση κορυφαίων σκορ (αριθμός μαθητών): καθορίστε πόσα κορυφαία σκορ θέλετε να εμφανίζονται. Τα κορυφαία σκορ συνοδεύονται από τα ονοματεπώνυμων εκπαιδευόμενων που τα πέτυχαν.

  • Μέγιστος αριθμός γραμμών/στηλών: καθορίστε το μέγιστο πλήθος που θα εφαρμοστεί στις γραμμές του Σταυρόλεξου.

  • Μέγιστος αριθμός λέξεων: καθορίστε το μέγιστο πλήθος των λέξεων που θα συμπεριληφθούν στο Σταυρόλεξο.

  • Να επιτρέπονται τα κενά στις λέξεις: επιλέξτε ΝΑΙ αν έχετε καταχωρήσεις στο Γλωσσάρι όπως Content Management System ώστε να επιτρέπονται τα κενά στις απαντήσεις των εκπαιδευόμενων.

Εκατομμυριούχος

Αυτό το παιχνίδι αντλεί ερωτήσεις από τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής του Κουίζ και δημιουργεί ένα παιχνίδι γνωστό ως Εκατομμυριούχος. Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευόμενος/εκπαιδευόμενη απαντάει σωστά σε μια ερώτηση κερδίζει πόντους και το παιχνίδι προχωράει προβάλλοντας την επόμενη ερώτηση. Όταν ο/η παίκτης/παίκτρια δε γνωρίζει μια απάντηση τότε μπορεί να χρησιμοποιήσει μια από τις τρεις διαθέσιμες βοήθειες. Αν επιλέξει 50:50 τότε το σύστημα θα αποσύρει τις μισές από τις πιθανές απαντήσεις και ο/η παίκτης/παίκτρια θα έχει πλέον να επιλέξει μεταξύ των απαντήσεων που απέμειναν. Αν ο/η παίκτης/παίκτρια επιλέξει τη βοήθεια του τηλεφώνου τότε θα εμφανιστεί στην οθόνη ένα μήνυμα από άτομο που του έχει τεθεί η ίδια ερώτηση με σκοπό ο/η παίκτης/παίκτρια να βοηθηθεί στον εντοπισμό της σωστής απάντησης. Η βοήθεια του κοινού είναι επίσης διαθέσιμη και προβάλει στην οθόνη το ποσοστό που συγκέντρωσε η κάθε απάντηση σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο κοινό. Αν ο/η παίκτης/παίκτρια θέλει να τερματίσει ή να επανεκκινήσει το παιχνίδι αρκεί να επιλέξει το σύμβολο x. Στην εικόνα που ακολουθεί βλέπετε το περιβάλλον του παιχνιδιού.

eMarketing 23 millionaire

Για τη δημιουργία ενός Παιχνιδιού - Εκατομμυριούχος ακολουθήστε τα γενικά βήματα δημιουργίας παιχνιδιού και στη φόρμα δημιουργίας που θα εμφανιστεί προσέξτε τις εξής ρυθμίσεις:

  • Πηγή ερωτήσεων: καθορίστε αν οι ερωτήσεις του παιχνιδιού θα προέρχονται από την τράπεζα ερωτήσεων (επιλογή Ερωτήσεις) ή από κάποιο κουίζ (επιλογή Κουίζ).

  • Διαλέξτε κατηγορία ερωτήσεων: αν στην προηγούμενη ρύθμιση επιλέξατε Ερωτήσεις τότε εδώ καθορίστε την κατηγορία από όπου επιθυμείτε να προέρχονται οι ερωτήσεις του παιχνιδιού.

  • Να συμπεριλαμβάνονται οι υποκατηγορίες: η ρύθμιση είναι διαθέσιμη μόνο αν στην πρώτη ρύθμιση επιλέξατε Ερωτήσεις. Εδώ καθορίστε αν θέλετε οι ερωτήσεις να προέρχονται όχι μόνο από την κατηγορία της προηγούμενης ρύθμισης αλλά και από τις υποκατηγορίες αυτής.

  • Διαλέξτε κουίζ: η ρύθμιση είναι διαθέσιμη μόνο αν στην πρώτη ρύθμιση επιλέξατε Κουίζ. Εδώ καθορίστε από ποιο κουίζ συγκεκριμένα θέλετε να προέρχονται οι ερωτήσεις του παιχνιδιού.

  • Μέγιστος αριθμός προσπαθειών: εδώ καθορίστε πόσες φορές έχει το δικαίωμα ο/η εκπαιδευόμενος/εκπαιδευόμενη να επανεκκινήσει το παιχνίδι.

  • Εμφάνιση κορυφαίων σκορ (αριθμός μαθητών): συμπληρώστε το πλήθος των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών που θέλετε να εμφανίζεται σε λίστα κατάταξης ανάλογα με το σκορ που πέτυχαν.

  • Μέγιστος Βαθμός: στην περιοχή Βαθμός ορίστε τον Μέγιστο βαθμό που θέλετε  να λαμβάνουν οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες από τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι.

  • Μέθοδος βαθμολόγησης: επιλέξτε τη μέθοδο με την οποία θέλετε να λαμβάνουν τη βαθμολογία τους οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες. Για παράδειγμα, η βαθμολογία να προκύπτει ως ο μέγιστος βαθμός των βαθμολογιών που έλαβαν στο σύνολο των προσπαθειών τους ή η βαθμολογία να προκύπτει μόνο από την πρώτη προσπάθεια;

  • Άνοιγμα παιχνιδιού: ενεργοποιήστε αν θέλετε να καθορίσετε από ποια ημερομηνία και μετά οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα μπορούν να συμμετέχουν στο παιχνίδι.

  • Κλείσιμο παιχνιδιού: ενεργοποιήστε αν θέλετε να καθορίσετε από ποια ημερομηνία και μετά οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες ΔΕ θα μπορούν να συμμετέχουν στο παιχνίδι.

  • Ανακάτεμα ερωτήσεων: επιλέξτε Ναι προκειμένου οι ερωτήσεις να εμφανίζονται με διαφορετική σειρά κάθε φορά.

edit game