Τελευταία ενημέρωση: 20/3/2025
Στη νέα εγκατάσταση της Υπηρεσίας Ηλεκτρονικών Μαθημάτων elearning.auth.gr, που λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2024, η εγγραφή φοιτητών και φοιτητριών στα ηλεκτρονικά μαθήματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, πραγματοποιείται αυτόματα μέσω της δήλωσης των μαθημάτων στην ηλεκτρονική γραμματεία students.auth.gr. Tο εργαλείο που χρησιμοποιείται ονομάζεται OneRoster και αποτελεί ένα πρότυπο ανταλλαγής δεδομένων για να διευκολύνει τη συγχρονισμένη μεταφορά πληροφοριών μεταξύ εκπαιδευτικών συστημάτων και πλατφορμών και επιτρέπει την ασφαλή και εύκολη ανταλλαγή δεδομένων χρηστών/χρηστριών, τάξεων, εγγραφών μαθημάτων και άλλων σχετικών πληροφοριών μεταξύ διαφορετικών εφαρμογών.
Άλλες μέθοδοι που μπορούν να ενεργοποιηθούν συμπληρωματικά στα ηλεκτρονικά μαθήματα,από τους διδάσκοντες και τις διδάσκοντες, για να δώσουν πρόσβαση σε φοιτητές/φοιτήτριες που δεν δήλωσαν το μάθημα στην ηλεκτρονική γραμματεία είναι:
Αυτοεγγραφή: Αν ενεργοποιηθεί η μέθοδος της αυτοεγγραφής στο μάθημα, οποιοσδήποτε/οποιαδήποτε διαθέτει λογαριασμό στο elearning, μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό. (οδηγίες εδώ)
Αυτοεγγραφή με κωδικό πρόσβασης: Με αυτή την μέθοδο μπορεί να αυτοεγγραφεί κάποιος/κάποια με ρόλο φοιτητή/τριας μόνον εάν γνωρίζει τον κωδικό πρόσβασης που έχει θέσει ο/η διδάσκοντας/διδάσκουσα του μαθήματος (και με την προϋπόθεση να είναι κάτοχος λογαριασμού στο elearning). (οδηγίες εδώ)
Σε αυτές τις κατηγορίες εντάσσονται μαθήματα που απευθύνονται κυρίως σε χρήστες/χρήστριες που δεν διαθέτουν ιδρυματικό λογαριασμό.(π.χ. Σ.Ν.Ε.Γ., ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κ.τ.λ.).
Εγγραφή εκπαιδευόμενων από την υπηρεσία: Σε αυτή την περίπτωση ο/η διδάσκοντας/διδάσκουσα μπορεί να στείλει στην υπηρεσία ένα αρχείο excel με τρεις στήλες (Επώνυμο, Όνομα, email, με πεζά γράμματα και τονισμένα) για τους/τις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενες που επιθυμεί να εγγραφούν στο μάθημά του. Η υπηρεσία ολοκληρώνει την εγγραφή τους και αποστέλλει σχετικά ενημερωτικά emails με στοιχεία σύνδεσης.
Με αυτή την μέθοδο ακόμη και όσοι/όσες δεν διαθέτουν λογαριασμό στο elearning μπορούν να δουν το αναρτημένο υλικό, χωρίς όμως να εγγράφονται στο μάθημα. Συνεπώς, δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες του μαθήματος όπως η κατάθεση εργασιών, συμμετοχή σε online quiz, forums κ.ά., ούτε να χρησιμοποιήσουν τα επικοινωνιακά εργαλεία του μαθήματος (π.χ. email). Επιπλέον, οι διδάσκοντες/διάσκουσες του μαθήματος δεν μπορούν να γνωρίζουν ποιοι/ποιες βλέπουν το μάθημά τους καθώς τα στοιχεία των επισκεπτών/επισκεπτριών δεν καταγράφονται. (οδηγίες εδώ)
Για τα μαθήματα αυτών των κατηγοριών, αν απευθύνονται σε εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενες που διαθέτουν ιδρυματικό λογαριασμό, ο/η διδάσκοντας/διδάσκουσα μπορεί να ενεργοποιήσουν την αυτοεγγραφή με ή χωρίς κωδικό. Αν απευθύνονται σε εξωτερικούς χρήστες/χρήστριες μπορούν να επιλέξουν την πρόσβαση επισκέπτη ή την εγγραφή εκπαιδευόμενων από την υπηρεσία, ανάλογα με τις ανάγκες συμμετοχής στο μάθημα.