Τελευταία ενημέρωση: 26/6/2024
Οι Σελίδες περιεχομένου (Content pages) αποτελούν μια πρόσθετη δυνατότητα δημιουργίας εκπαιδευτικού περιεχομένου στο elearning.auth.gr, χάρη στην οποία το περιεχόμενο, που παρουσιάζεται στους/στις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενές σας, συνοδεύεται από εργαλεία που διευκολύνουν την προσβασιμότητα όπως:
σελιδοποίηση: το περιεχόμενο που καταχωρείται από τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες σελιδοποιείται ώστε να διευκολυνθούν οι αναγνώστες/αναγνώστριες.
σελιδοδείκτης: ο/η αναγνώστης/αναγνώστρια επιστρέφει για ανάγνωση στο σημείο που είχε μείνει, με βάση την τελευταία είσοδο που έκανε στο elearning.
σημειωματάριο: προκειμένου οι αναγνώστες/αναγνώστριες να κρατούν προσωπικές ή δημόσιες σημειώσεις επί του περιεχομένου.
υποβολή ερωτημάτων: ώστε οι αναγνώστες/αναγνώστριες να μπορούν να καταθέτουν άμεσα τις απορίες τους για τα όσα διαβάζουν και να λαμβάνουν απαντήσεις.
μπάρα προόδου: ώστε ο/η αναγνώστης/αναγνώστρια να αντιλαμβάνεται εποπτικά την πρόοδο της μελέτης του/της.
Για να προσθέσετε μια δραστηριότητα τύπου Σελίδες περιεχομένου στη σελίδα του μαθήματός σας ακολουθήστε τα εξής βήματα:
μεταβείτε στη σελίδα του μαθήματός σας,
επιλέξτε Ενεργοποίηση επεξεργασίας (Turn editing on),
κάντε κλικ στο σύνδεσμο Προσθήκη δραστηριότητας ή πόρους (Add an activity or resource),
στο αναδυόμενο παράθυρο επιλέξτε Σελίδες περιεχομένου (Content Pages),
συμπληρώστε τα στοιχεία της φόρμας που θα εμφανιστεί λαμβάνοντας υπόψη τις πληροφορίες που δίνονται παρακάτω.
Στη φόρμα δημιουργίας των Σελίδων περιεχομένου, που εμφανίζεται στην παραπάνω εικόνα, περιλαμβάνονται τα εξής στοιχεία:
Όνομα σελίδων περιεχομένου (Content Pages name): δώστε έναν γενικό τίτλο για το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε.
Περιγραφή (Description): καταγράψτε προαιρετικά κάποιες γενικές πληροφορίες προκειμένου να ενημερώσετε τους/τις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενες σχετικά με τις σελίδες περιεχομένου που θα δημιουργήσετε.
Δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας (Copyright): καθορίστε τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε.
Εικόνα υποβάθρου (Background image): ανεβάστε μια εικόνα την οποία θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αργότερα ως φόντο στις σελίδες που θα δημιουργήσετε.
Χρώμα υποβάθρου (Background color): καθορίστε ένα χρώμα φόντου που θα θέλατε να χρησιμοποιείτε από προεπιλογή στις σελίδες που θα δημιουργήσετε.
Χρώμα περιγράμματος (Border color): καθορίστε ένα χρώμα περιγράμματος που θα θέλατε να χρησιμοποιείτε από προεπιλογή στις σελίδες που θα δημιουργήσετε.
Πλάτος περιγράμματος (Border width): καθορίστε το επιθυμητό πλάτος περιγράμματος.
Μέγιστος αριθμός από σελίδες (Maximum number of pages): καθορίστε το μέγιστο αριθμό των σελίδων περιεχομένου που πρόκειται να δημιουργήσετε.
Περιοχή προβολής σημειώσεων (Show notes area): αποφασίστε αν θα δώσετε στους/στις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενές σας τη δυνατότητα να κρατούν σημειώσεις για κάθε σελίδα περιεχομένου καθώς τη μελετούν.
Μέγιστος αριθμός από σημειώσεις ανά σελίδα (Maximum number of notes per pages): καθορίστε το μέγεθος των σημειώσεων που μπορούν να καταχωρηθούν.
Μπάρα προόδου (Progress bar): δώστε τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενές σας να παρακολουθούν την πρόοδο της μελέτης τους εποπτικά μέσω της μπάρας προόδου.
Μόλις αποθηκεύσετε τη φόρμα δημιουργίας των Σελίδων περιεχομένου θα εμφανιστεί στην οθόνη σας η φόρμα δημιουργίας της πρώτης Σελίδας περιεχομένου, όπως εμφανίζεται στην παρακάτω εικόνα. Στη φόρμα αυτή συμπληρώστε τα εξής στοιχεία:
Τίτλος σελίδας: δώστε τον τίτλο της σελίδας.
Σελίδα εξωφύλλου: τσεκάρετε αν επιθυμείτε η σελίδα που δημιουργείτε να χρησιμοποιηθεί ως εξώφυλλο.
Περιεχόμενο: καταχωρήστε το περιεχόμενο της σελίδας.
Επιπλέον, μπορείτε να αποφασίσετε αν θέλετε η σελίδα που δημιουργείτε να έχει στήλες (Διάταξη), να εμφανίζεται σε αυτή ο τίτλος που δώσατε (Εμφάνιση τίτλων) και να εμφανιστεί η εικόνα φόντου (Εμφάνιση εικόνας υποβάθρου) που καταχωρήσατε στη φόρμα δημιουργίας των Σελίδων περιεχομένου (όπως αυτή επεξηγήθηκε παραπάνω). Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε διαφορετική εικόνα φόντου για τη συγκεκριμένη σελίδα τότε απλά ανεβάστε τη νέα εικόνα φόντου στο αντίστοιχο πεδίο. Αν δε θέλετε να χρησιμοποιήσετε εικόνα φόντου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο χρώμα για το φόντο καθορίζοντάς το στο πεδίο Χρώμα υποβάθρου.
Ακόμη, αν τσεκάρετε τις επιλογές Expand questions area και Expand notes area τότε οι περιοχές καταχώρησης σημειώσεων και υποβολής ερωτήσεων θα εμφανίζονται ανεπτυγμένες στο κάτω μέρος της σελίδας.
Από την περιοχή Βαθμός, μπορείτε να επιλέξετε αν θέλετε οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες σας να μπορούν να κάνουν μια προσπάθεια ή απεριόριστες όταν απαντούν στις ερωτήσεις της τράπεζας ερωτήσεων που πιθανόν να προσθέσετε στη σελίδα που δημιουργείτε. Για πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο προσθήκης ερωτήσεων από την τράπεζα ερωτήσεων στη σελίδα που δημιουργείτε πατήστε εδώ.
Στην εικόνα που ακολουθεί βλέπετε ένα παράδειγμα σελίδας εξωφύλλου.
Στην επόμενη εικόνα βλέπετε ένα παράδειγμα σελίδας περιεχομένου, ο/η δημιουργός της οποίας έχει κάνει τις εξής επιλογές:
Εμφάνιση τίτλων,
Διάταξη δυο στηλών,
Γαλάζιο χρώμα φόντου,
Ανάπτυξη των περιοχών καταχώρησης σημειώσεων και υποβολής ερωτήσεων.
Κατά την προεπισκόπηση των Σελίδων περιεχομένου που δημιουργείτε έχετε πάντα στη διάθεσή σας το block Μενού σελίδων περιεχομένου, όπως αυτό εμφανίζεται στην παρακάτω εικόνα, το οποίο σας δίνει τις εξής δυνατότητες:
Προσθήκη νέας σελίδας περιεχομένου χρησιμοποιώντας το εικονίδιο ,
Απόκρυψη μιας σελίδας περιεχομένου χρησιμοποιώντας το εικονίδιο ,
Διαγραφή μιας σελίδας περιεχομένου χρησιμοποιώντας το εικονίδιο ,
Επιστροφή στις Ρυθμίσεις μιας σελίδας περιεχομένου προκειμένου να αλλάξετε τον τίτλο της, το περιεχόμενό της ή άλλες ρυθμίσεις, χρησιμοποιώντας το εικονίδιο ,
Αλλαγή της σειράς εμφάνισης της σελίδας περιεχομένου χρησιμοποιώντας τα βελάκια .
Από προεπιλογή οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενές σας μπορούν να καταχωρούν σημειώσεις και να υποβάλλουν ερωτήματα για κάθε σελίδα περιεχομένου που μελετούν.
Για την καταχώρηση μιας σημείωσης οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες χρησιμοποιούν το περιβάλλον της επόμενης εικόνας. Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες πληκτρολογούν τη σημείωσή τους στο αντίστοιχο πλαίσιο και επιλέγουν αν η σημείωση θα είναι ιδιωτική (μη ορατή από τους/τις υπόλοιπους/υπόλοιπες συνεκπαιδευόμενους/συνεκπαιδευόμενες) ή δημόσια. Για την καταχώρηση της σημείωσης θα πρέπει να πατήσουν το κουμπί Αποθήκευση. Όλες οι σημειώσεις είναι ορατές από τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες του μαθήματος.
Για την υποβολή μιας ερώτησης οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες χρησιμοποιούν το περιβάλλον της επόμενης εικόνας. Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες πληκτρολογούν την ερώτησή τους στο αντίστοιχο πλαίσιο και επιλέγουν αν το ερώτημά τους θα μπορεί να απαντηθεί μόνο από τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες του μαθήματος ή και από τους/τις υπόλοιπους/υπόλοιπες συνεκπαιδευόμενους/συνεκπαιδευόμενες τους. Για την υποβολή της ερώτησης θα πρέπει να πατήσουν το κουμπί Αποθήκευση.
Για να απαντήσετε σε ένα ερώτημα που τέθηκε από κάποιον/κάποια εκπαιδευόμενο/εκπαιδευόμενη αρκεί να επιλέξετε Απάντηση (Reply) από το πλαίσιο της αντίστοιχης ερώτησης όπως φαίνεται στο παράδειγμα της επόμενης εικόνας.
Στις σελίδες περιεχομένου που δημιουργείτε μπορείτε επιπλέον να προσθέτετε ερωτήσεις από την τράπεζα ερωτήσεων του μαθήματος προκειμένου αυτές να απαντηθούν από τους/τις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενες καθώς μελετούν το περιεχόμενο των σελίδων. Για να προσθέσετε ερωτήσεις σε μια σελίδα περιεχομένου ακολουθήστε τα εξής βήματα:
Μεταβείτε στη σελίδα του μαθήματός σας,
επιλέξτε Ενεργοποίηση επεξεργασίας (Turn editing on),
μεταβείτε στην επιθυμητή δραστηριότητα τύπου Σελίδες περιεχομένου και στη συγκεκριμένη σελίδα όπου θέλετε να προσθέσετε ερωτήσεις,
κάντε κλικ στο εικονίδιο που βρίσκεται σε κόκκινο πλαίσιο στην επόμενη εικόνα,
Το αποτέλεσμα της προσθήκης ερώτησης σε σελίδα περιεχομένου εμφανίζεται στην επόμενη εικόνα.
Οταν οι μελετούν τη συγκεκριμένη σελίδα περιεχομένου θα μπορούν να αποστέλλουν και τις απαντήσεις τους στις ερωτήσεις που πρόσθεσε ο/η διδάσκοντας/διδάσκουσα.
Καθώς οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες μελετούν τις σελίδες περιεχομένου μπορούν να χρησιμοποιούν το εικονίδιο υψηλής αντίθεσης προκειμένου να προβάλλουν τα περιεχόμενα με χρώματα που πιθανόν να τους διευκολύνουν στην ανάγνωση, όπως στο παράδειγμα της εικόνας που ακολουθεί.